onsdag 20 juli 2011

Välabesök med stockholmare.

Igår fyllde ju Sibbes ena barnbarns barn 3 år och samma dag kom han med sina föräldrar till Helsingborg från Stockholm. Då hann vi inte med att träffa varandra, men idag stämde vi träff på Väla Centrum.

Vi tog bilen och åkte först till IKEA och åt lunch. Det blev en god fläskytterfilé med bearnaisesås och en grönsaksröra. Vi bytte bort pommes friten mot vanlig hederlig kokt potatis. Vi har smakat den förr och den rätten är faktiskt jättegod.

Sen begav vi oss till själva köpcentrumet, där de andra var och hade också ätit lunch. De andra ja! Det var Sibbes ena barnbarn och hans sambo och deras två barn. Den yngsta av dom är en pigg och glad liten flicka.

Så var det med en kille, som vi i hastigheten uppfattade som sambons bror och ett par tjejer. Den ena höll visst ihop med brodern och den andra var visst en kusin. Ingen av oss två kom riktigt ihåg hur det hängde samman. De får väl rätta mej om jag har fel.

 Sibbe ville ge barnen lite presenter. Han träffar ju inte sina barnbarns barn så ofta. Men leksaker kom inte på tal, för han menade att det hade de säkert i massor. Mamma och Pappa höll med, så det blev lite kläder i stället.

Jag har ju som princip att inte visa barn på bild. Men den här bilden är på killen som hade fått en hatt, ett par jeans och en rutig skjorta. Det syns ju inte vem det är, men bilden blev riktigt käck tycker jag.

Tösabiten fick en söt liten klänning och en fin vit kofta.
Här ser vi Pappa och den lilla dottern på väg in i en affär. De skulle köpa en stol, som man kunde sätta i en bordskant. Den var bra att ha med sej på resa. Efter detta besök, så åkte vi hem och de andra tog bussen ner till stan.

De bor över hos ett annat barnbarn till Sibbe. Det blir nog ett besök på minigolfbanan med dom så småningom. Vi åkte alltså hem och satt sen på balkongen med en kopp kaffe och så blev det en middagsslummer, för vi är ju inte så vana med så små och mycket rörliga barn. Men kul hade vi i alla fall.

Dagens Citat:

Lyckan kommer till dem

som skrattar.

Ordspråk.
*********************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

Sus sa...

Klokt med klädpresenter!
Visst blir man trött :) När mitt "fasterbarn" på ett år varit här är jag...helt slut :D
Oj, oj när barnbarnen kommer...
Kraaaam

SV: Ett gäng New Age-snubbar grävde bredvid Ale stenarna...men jag fattade inte efter vad??

Fenixmonas sa...

Klokt med kläder! Förstår att ni hade en riktigt trevlig stund tillsammans, men sen är det allt gott att kunna dra sig undan. Det är ju säkert därför som naturen är så beskaffad att äldre inte, normalt, föder barn. Man orkar inte ha det inpå sig hela tiden...Kramiz

Siita sa...

Kul när dom kommer men lika kul när dom ger sej av. Jag har skavsår i mina öron nu, haft en talträngd kille här i en vecka. Men visst kommer jag att sakna han när dom åker i em. Kram

Nett sa...

Bra med kläder som present då de har för mycket leksaker, brukar vara vanligt att de har det. Kan tro att de blev fina i sina nya kläder. Kram

wiper sa...

Klädpresenter är jättebra för som dom andra säger här så har dom ju så mycket leksaker numera. Gullig bild på den lille killen med hatten. Antar att det är födelsedagsbarnet?. Nu måste jag testa IKEA:s fläskytterfilé också för jag har tänkt ta den flera gånger men varit osäker.

Vad härligt ni verkar ha på er balkong. Jag har ingen erfarenhet av barnbarn men läser ju vad andra skriver.

Ha en jättefin dag i dag också
kramar

Nett sa...

Jag tycker att dte är bra att simning finns i skolan med, men för det skall inte skolan ha hela ansvaret. Jag kan säga dig att min mamma kan inte simma, hon älskar att bada men kan inte simma och kan inte det än idag ;) Kram

Nett sa...

Jag förstår hur du menar :) För de barn som inte har möjlighet att lära sig så är ju det toppen att det även finns i skolverksamheten. Kram

DONKEN- Vince & Doas Morsa sa...

hihihii ja det där känner jag igen, att barnen tar musten ur mor och farföräldrarna, inte minst om man är en generation högre! ;) mamma brukar vilja byta energinivån med vincent, men jag tror inte det funkar, rent praktiskt. ;)
kul o kolla in här igen, det var ju ett tag sen nu som du vet.. fullt upp härhemma! :D på både gott och ont, höhöhö...
pöss!

diana sa...

Bra tänkt med klädpresenter. Ha en fin dag.

Carina Sjölund sa...

Kläder kan man aldrig få för mycket av :)
Önskar dig en fin kväll!
Kramen♥

Anonym sa...

Vilka fina kläder dom fick.......
Barn kan verkligen sätta snurr på tillvaron. Underbart så länge det pågår, men det är skönt att få en liten paus då och då. Kramar

anniepiie sa...

Bra med kläder verkligen! :D SV: så sant så! ;) ha en bra kväll nu. Kramis