torsdag 21 juli 2011

Regnigt och blött. Dramatisk Filmtime.

Idag hade vi inget inbokat och tog det bara lugnt. Men på eftermiddagen tog vi fram en film vi hade köpt för snart ett halvår sen. Det heter Australia och är en film av Baz Luhrmann, samma man som skrev och regisserade Moulin Rouge, där Nicole Kidman medverkade.
Klicka på bilden och du får se trailern till filmen!
Nicole Kidman var också med i den här filmen, där hon spelade rollen av den brittiska aristokraten Sarah Ashley, som reste till Australien för att träffa sin man, som ägde en boskapsranch i samma storlek som Belgien.

Hon hann inte mer än komma dit, så blev hennes man mördad. så hon fick tillsammans med ranchens förman, Hugh Jackman göra en svindlande resa, som visade sej vara ett större äventyr än de nånsin kunde gissa sej till.

En mycket ung pojke, Nulla, med en mor som var aborigin och en far som var vit, spelad av Brandon Walters, var nästintill berättare i filmen, men fick vara med om ruskiga äventyr.

Om du inte har sett den, så prova på att köpa den på DVD, för filmen att fantastiskt bra.
Spänning, kärlek och krig är bara något av innehållet.

Dagens Citat:

Vin och vänskap smaka gott,

då de gamla blivit.

Svenskt ordspråk.
********************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har set Australia, men tyckte den var Kass,
fast jag var inte på humör för att se filmen då.
Får väl se om den, då jag gillar Kiddman.
:)
De flesta vänner jag har har jag känt i över 10 år (den äldsta har jag känt i 34 år, och vi umgås fortfarande). Man lär sig vem som är dom riktiga vännerna!
Vackert Citat!
:)
Nej man kan inte gilla all musik, men jag fick den ena "VAN HALEN" låten i huvudet när jag gjorde morgondagens sallad, och jo jag stekte faktiskt champignonerna samt lök och vitlök som jag ska ha i salladen. Men den innehåller aven rädisor, isbergsallad, rå lök & gurka.
:)
Kram
Stevie

Fenixmonas sa...

Jag har sett den och tyckte väl att den var ok, men inte riktigt i min smak...Jag gillar ju en annan sorts filmer...Olika smak o tycke! Idag sista arbetsdagen före semestern. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Gillar inte film så det får vara. Här åskar det så jag får väl sticka. Kram

Carina Sjölund sa...

Har inte sett den. Men Nicole Kidman är en fantastisk skådespelerska :) så att filmen lär vara kanon :))
Kramen vännen♥

wiper sa...

Tack för din fina recension. Jag har sett filmen och håller med dig helt.

Ha en jättefin fredag
kram

Renee sa...

Härligt med en bra film när det inte är utesittarväder, kan behövas lite filmtips.

Anonym sa...

Hej du,,Jaha då är det ingen idé att vi byter väder då,,,jag får väl åla norrut igen,så kanske jag får se bättre väder,,drar iväg i morgon bitti..Haé Kram.