lördag 16 juli 2011

Lördag i städningens tecken.


Idag har jag städat lite. Jag tog fram snabeldraken och jobbade på. Det blev mest springförbi, för jag kom att tänka på det gamla talesättet. Bättre ett smutsigt hem än ett  rent helvete. Det var lilla Mi som tyckte om en länk på FB som löd så här: Dammtussar är bara ett bevis på att man har annat att göra än att städa!


Jag  vet när jag var rätt nybliven Hemmamamma, så städade jag och dammsög allting varenda dag. Till och med att jag plockade ut böckerna från bokhyllan och dammsög dem vareviga dag.

För när jag bodde i mitt förälrarhem, så var min Mamma hemma och det såg alltid så städat ut. Därför skulle jag ta efter henne, men jag gick ju själv i Realskolan då, så jag hann ju aldrig se vad hon egentligen gjorde under dagarna.

Långt senare, när min Mamma var på besök i Helsingborg och jag satte igång att torka disken, så sa hon: Det är bortkastad kvinnokraft. Men det fick jag göra när jag bodde hemma och diskade nån gång.
Nu är jag trött på att städa, så nu får det bli en omgång med vatten till mina blommor.
PS. De här bilderna har jag lånat från nätet.DS.

Citat:

 Livet är som att cykla,

För att hålla balansen

måste du vara i rörelse.

Albert Einstein.
***********************************************************************************************


Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. Den bloggen har fått en annan design nu.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

12 kommentarer:

Nett sa...

Jag var den som städade jämn innan när barnen var små, nu har jag minskat på det, anser att städningen inte är så viktig längre. Kram

4U2 sa...

Vi torkade också all disk efter handdisk ... och det var inte så himla länge sedan :)

Anonym sa...

haha mitt liv har då inte vart förgäves
kram

Anonym sa...

Jag har bara gjort roligheter hela dagen - mycket trevligare, men det väntar på mig när regnet kommer.... Kram

Nett sa...

Finns mycket man kan ångra efteråt, man skall nog inte gräva ner sig för mycket om det. Har haft en bra dag men nu så är jag trötter så det blir att nanna. Kram

Vicke sa...

den med damtussar var bra tycker jag, ha en fin dag nu

Fenixmonas sa...

Börjar lite smått att lära mig, att städningen inte är bland det viktigaste i livet! Fast vår generation har haft svårt med detta...precis som du har vi ju sett mönsterhemmen och under många år försökt att vara både heltidsyrkesarbetare OCH den perfekta husmodern! Alltså TVÅ heltidsjobb...Inte konstigt att man varit sliten många gånger! Kramiz

Fenixmonas sa...

Visst hade Sita rätt...just de fötterna var mina...Kramiz

Nett sa...

Får se hur mycket man kan använda hatten, känns ju lite ovant, men mannen tryckte på att den skulle jag bara ha ;) Hoppas att du fick en skön nattsömn, det fick jag trots fullmåne. Kram

wiper sa...

Vilka roliga städbilder. Min mamma var ute och jobbade rätt mycket när vi var barn men pappa älskade att pyssla med allt i hemmet så det gick bra ändå. Det var ovanligt på den tiden för nästan alla mammor var hemma. Jag städar inte lika ofta numera men det beror på att vi inte är lika krya i kroppen längre så det blir lite skit i hörnen ;)

Bra citat

Ha en fin dag
kram

Renee sa...

Vi brukar hjälpas åt att städa, maken och jag, varje söndag. Nu har jag tröttnat och ska leta reda på någon som vill göra det åt mig.

Nett sa...

Visste heller inte att det var fullmåne, upptäckte det då vi tog en liten sittstund på balkongen igår, det var kallt medn jag hade filten om mig. Hoppas att du har haft en fin Söndag. Kram