söndag 5 december 2010

Adventssöndag med mat och dricka.

Ja, så var det redan den andra adventssöndagen. Sibbe ville bjuda sin familj på middag. Han tyckte att det skulle vara för jobbigt att göra det hemma, för det skulle bli så många. Hans ena dotter med man. Hennes son med hustru och två
barn och sist men inte minst hennes dotter med sin älskling Noack.



Så här års blir det ju mycket med ljus och här har jag den fina ljushållaren, som vi köpte i Landskrona på Housing för ett tag sen.


Den sitter i köket och matchar tapeten helt utmärkt. Det syns inte så väl, men den har samma färgton, som blommorna i tapeten. 


Först kom alla familjerna och vi bjöd på vin innan vi skulle gå ner till Norrbro Pub, som är vårt stamställe kan man nog säga. Den ligger ju i samma hus som vi bor i.

Så skulle Matte skoja med Noack innan vi gick iväg och satte på honom sin mössa. Han såg rätt rolig ut utan att man överdriver. Han fick faktiskt inte följa med, utan fick stanna hos oss tills vi kom tillbaka. Idag hade vi snö och ungefär nollgradigt, så det var blaskigt ute. Det är därför vi har ett lakan på mattan. Men först och främst på grund av Noack som kladdar ner den annars.


 Krogen är känd för sina "Plankor". Detta var en med fläskfilé och potatismos.


Det var fritt val och några tog hamburgare med pommes frites. De har jättegoda sådana här. 


Detta är min planka med lax och bearnaisesås. Jättegott. Vi drack rött eller vitt vin efter önskemål och flickorna drack Coca Cola.


Efter god mat och dryck blev det kaffe och tårta hemma hos oss. Vi hade jättetrevligt ihop. Men Sibbes svärson satt mest och grejade med min dator och rättade en del fel i den. Jag har ju haft svårt med kontakten på nätet. Han säger sej var "nörd", för han älskar att jobba med sånt. Det är hans vanliga yrke också.




Dagens Citat:

Genom att försöka med det omöjliga,

når man högsta graden av det möjliga.

August Strindberg.

------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

21 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni haft en fin helg!

diana sa...

Vad trevligt med ett restaurangbesök ;) Han var ju söt i mössan.

Yvonne :-) sa...

Va bra.Då får vi se om jag vinner.Kram!

Margit sa...

ja det ser ut att ni haft en mycket FESTLIG O FIN DAG tilldsamman med Berts familj... och SÅ FIN Noach belv i mössan!!!!
Ja här hr vi också haft snö...sopat av bilarna 2 grr under dan...
Vi var bjudna till Gnsjö...i helgen ..men GAV ÅPTERBUD..när vädret blev som det blev...även denna helgen...
Kram till er båda..från Lasse o mig, Margit

Yvonne :-) sa...

Tack det kan behövas för jag har inte tur i spel/lotterier
Kram!

donken sa...

ooow, tack för den fina kommentaren! :D Jag blev skitglad. skönt att det finns såna som du, gilla. :D

dendär plankan med lax, eller den med fläskfilé ser uinte ur att gå av för hackor... på ett sånt ställe, om det FINNS planka, så väljer man ju såklart inte hamburgare... iaf inte jag. ÅÅÅÅÅ vad min mage kurrar nu. fläskfilééééé...!! :P

Maria sa...

Oj vad mycke god mat ni ser ut att ha fått. Noack såg inte så bekväm ut i mössan men varm om öronen blev han nog. Ha en bra måndag/kramizar

kaffehörnan sa...

Tingeling tjejen
Så fint hjärta.Redan andra advent idag
kram från lilla mig

Anonym sa...

nu blev jag hungrig när jag såg all den goda t
krammaten
bra cita

Yvonne :-) sa...

Morn morn på dej! Nej inte ens i det har jag tur.Ha en bra dag! kram!

Siita sa...

God morgon. Nästan så jag blir hungrig. Planka m fläskfilé måste vara toppen. Ha en bra måndag. Kram

Sara - mamma till wilda sa...

Riktigt Snygg ljuslykta. Nästan så man får köra till La

Mi sa...

Ja redan 2:a advent. Tiden bara rusar iväg. Fin sljulykta. Det är så mysigt med ljus. Ha en fin dag. Kramar!!

Carina Sjölund sa...

Mysigt att gå ut och äta!
Vovven var riktigt söt i mössan :))
Kram och ha en fin Måndag!

Frogprincess sa...

Å jisses!!! får man verkligen i sig en sån stor planka? Den ser ju enorm ut!!!
Bra ide med lakanet i hallen som samlar upp slasket. Vi kör med tidningar och efter att Pucko har lekt med dem så är det inte lika snyggt...

Yvonne :-) sa...

Dom har nog ärvt en hel del av min humor och sprallighet.Jasså du tror inte på mej att jag har otur.
Kram!

donken sa...

ja minsann, nu är det bara 18 dagar kvar. :P

ordet jag ska skriva in för o verifiera min kommentar nu, var "sparksur" hahaha ja den var ju klockren. jävvla våfflis ligger och sprattlar som en fisk på land. fast 10 ggr värre. ;)

Daniel sa...

Härligt!

Gissa att man blir hungrig nu!!!!

Yvonne :-) sa...

Haha!!! Du är ju rolig!
Kram!

Anonym sa...

Hejsan!!
Alltid trevligt att hitta in på en ny blogg !!
Vovven så rätt så häfftig ut i sin tjocka mössa
Men även om kylan varit sträng så tror jag att han klarar sig lika bra utan.
Ja resor är alltid lika trevligt och spännande som sysselsättning
Hälsningar Kristina

Yvonne :-) sa...

Aha!! Du menar att det står busig..Ja det är du.Kram!