lördag 11 december 2010

Torsdag och fredag.

I går torsdag var vi på stan och kikade lite. När vi kom ner med bussen intill Dunkers Kulturhus, såg vi den här bilen. Det var den där utställningen som vi missade i Landskrona för ett tag sen. Klart att jag skulle gå in och släpade med mej stackars Guben. Det var en slags filmhistoria med Meryl Streep i korta klipp från olika filmer hon hade gjort. När man kom in var det beckmörkt, så man fick smyga sej in nästan utan att se nåt. Konstverket hade börjat redan och vi satte oss ner.

 Filmen heter "Her" och handlar om olika kvinnor, som berättar om sina skilsmässor. Alla spelas av Meyrl Streep. Konstnären som har gjort föreställningen heter Candice Breitz. För att säga som sanningen är, var det rätt så deprimerande och Guben gick sin väg efter bara ett litet tag, men jag satt kvar ett tag till, sen gick jag också. Som du ser så var det några filmdukar, som visade de olika karaktärerna. Jag blev faktiskt riktigt besviken, för Meryl Streep är en av mina favoriter bland de amerikanska skådespelerskorna.



Sen gick vi ut på stan och inhandlade först ett par svarta leggings till mej och sen blev det vårt älsklingsthe. Det kallas för Fortuna och man blandar det själv i butiken med smak av frukt bland annat.


Så idag fredag gav vi oss iväg till ett Köpcentrum i Hyllinge. Jag hade sett att den butiken, där jag brukar köpa mitt läppstift, skulle stänga och hade rabatt på hela sortimentet. Mitt läppstift är ändå snart slut. Jag är så förtjust i just den färgen jag använder. Så det blev de tre sista de hade kvar. Sen köpte jag hårspray också. Det är så att just det företaget har ensamrätt på varumärket Gosh. Så gick vi till Graffiti Café och åt varsin god bakad potatis.



Guben fick tag på en riktigt fin halsduk, som var randig i vitt/svart/grått och jag köpte ett par pocketböcker, för jag hade ingenting att läsa igår, när jag skulle sova och då blev det jättesvårt att somna. Efter det tog vi oss varsin kopp kaffe och varsin Budapestare. De vet du väl hur de ser ut, så det gör väl inget att jag inte fotade dom.

Ja, precis, när vi kom hem och hade satt bilen i garaget, så fickvi syn på Noack och hans Matte. De varpå väg hem till oss, så Guben visslade och då kom Noack genast galopperande mot oss. Han blev så glad, så glad.

När vi kom upp i lägenheten, fick jag låna tre böcker också av Matte. Så nu väntar det massa god läsning för mej, så jag kan somna gott på natten. Jag skulle lägga ut våra gamla stolsdynor till Noack, men han ville inte flytta sej, så jag la dom ovanpå honom. Här ser du resultatet. Han brukar få ha dom som madrass.
 

Till slut blev det ju naturligtvis Idolfinalen och minsann vann inte vår älsklinssångare Jay Smith. Han var bara så suverän. Nu hoppas vi bara att han kan hantera framgången på ett bra sätt.

Dagens Citat:

En svag människa väntar på tillfället,

en vanlig tar emot det,

en stor skapar det.

Adolf Törneros.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

11 kommentarer:

Vicke sa...

Jag tittar in och önskar dig en trevlig helg

Siita sa...

God morgon. Vad söt han var med madrasserna på. Kram

Sussi sa...

Vad tråkigt att det var en besvikelse den där utställningen med Meryl Streep..

Vad kul det lät med att kunna blanda sitt eget te. Det skulle jag vilja göra.

Så söt Noack är där han ligger med dynorna på sig hihi

Sv. Nej då.. Du har inte glömt berätta att jag är med i tävlingen. Jag hoppas bara på turen och håller tummarna för att jag ska vinna :)

Kramisar

Anonym sa...

åh nu blev jag superhungrig. vad gott det ser ut. vad roliga de är djur.ofta de ska ligga under grejer istället
kram

Anonym sa...

jag lånar bilden på lastbilen. oppas att det inte gör ngt
kram

Mi sa...

Bakad potatis är inte fy skam. Så gott! Så söt han är när han ligger under dynorna, haha.
Ha en fin kväll. Kramar!

Anonym sa...

Jag hoppar den utställningen och kastar mig över den bakade potatisen istället!
Svar: Visst är det mitt/vårt kök på bilden! Kram

Diana sa...

Det går inte så bra för Familja, tycker nästan alla affärer går i konkurs efter ett tag. Antagligen ligger det lite för nära Väla för att det ska fungera...

Sv: Visst bor vi nära varandra... vi bor ju i Ödåkra nu så det tar ju bara ett par minuter med bil.

Vicke sa...

det är ett bra citat, ha en fin kväll nu

Carina Sjölund sa...

Och söt trollet får vara med på alla bilder :)
Kramar

Maria sa...

Bakad potatis. dom såg goda ut, mums. Trevligt att gå på fik nån gång.
Ha en bra advent/kram