måndag 6 december 2010

Tävlingar.

Jag är med och tävlar hos allt-om-inget om det här väggordet i svart med texten God Jul


Tävla HÄR du med! Tävlingen håller på till och med midnatt söndagen den 12 december.



Så vill jag påminna om den tävlingen jag är med i. Det gäller om en resa till Rhodos med Apollo. Klicka på Apollo och där kan du rösta på mej. Det går att rösta flera gånger, men bara en gång om dagen. På bara några dagar har jag krupit långt upp på listan, men det behövs flera röster, Tack!






Ja, så har man börjat julpynta också. Den här duken broderade jag efter ett Clara Waever mönster redan på 1970-talet. Jag är verkligen stolt över den. Det var på den tiden jag fortfarande inte ens hade glasögon. Det tog lång tid minsann att bli färdig. Jag har inte lagt på den på bordet än, men ville visa hur fin den är. Den är nystruken och och fin och hänger än så länge i hallen i en byxhängare.




Så ska ni få nå fint att sätta ögonen i!



Nu får jag nog skämmas inför barn och barnbarn från båda hållen, Men ni andra: Håll till godo!



Dagens Citat.

Gamla tanter tycker om att se nakna män.

De vill bara inte erkänna det när man frågar dem.

Tone 7 år.



Gamla människor kan bli förälskade under försvårande omständigheter.....

ja, om de till exempel ser en snygging på pensionärshemmet,

så kan de tända på honom.

Hilde 9 år.

Dessa Citat kommer från Gamla tanter lägger inte ägg.

av Marc Levengood och Unni Lindel
.......................................................................................................................

20 kommentarer:

Siita sa...

Vilken kille i höet. Har röstat på dej idag med. Kram

Sussi sa...

Då har jag noterat att du är med i tävlingen om väggordet god jul :) Lycka till!

Jag smiter in och röstar på dig i Rhodostävlingen innan jag går härifrån..

Kramisar

Anonym sa...

haha barn är underbara. snygg karl
kram

Yvonne :-) sa...

Busunge!
Nattikram!

Anonym sa...

Röstat och klart!
Vilken fin duk - förstår att du är stolt och rädd om den :-)

gunsan sa...

Ohhh vad mycket roligt man kan läsa som barn har sagt;) de är för härliga;))

Sen har du ju ett mästerverk som ligger på bordet, ojojoj vilken snygg duk;)) Vad duktig du är;)
kramizzzzz

gunsan sa...

SV: mästerverk vete tusan om han är, o inte kan det vara speciellt rofyllt att sova i halmen;)
kramizzzzzz

Frogprincess sa...

har röstat igen :-)

donken sa...

hahaha! ojsan ja, där kom första nakenchocken för i år, hahha! :D
jag misstycker då inte, vill jag lova. haha :P
visserligen har jag min egna biff, emn han sover ju nu. Går inte titta på honom. Har du sett en sovande Lasse? Ja det är inte alltid en vacker syn. haha... händer och armbågar överallt, ligger som en spretig kalving, och låter som om halva kylskåpet rasar ihop. flera gånger om.

var bara tvungen att dela med mig av den infon.. haha! :)

Yvonne :-) sa...

Morn morn!!Tack du för nattakramen!
Morgonkram till dej!

sara - mamma till wilda sa...

Tror jag klickade mig vidare från någon annans sida. Komer inte riktigt ihåg..

Så du bor oxå i HBG?

Mi sa...

Inget fel på den där tomten heller.
Lycka till i tävlingen!
Har nu röstat på dig gilla. Ha en fin tisdag. Kramar!!

Daniel sa...

hehe härlig variation du har på din blogg, gillas!!!

Sussi sa...

Så där ja.. Nu var dagens röstning på Rhodosresan avklarad :)

Hoppas du får en jättebra dag.

Kramisar

Yvonne:-) sa...

Då är det ju bra att du började blogg.
Kram!

donken sa...

ughhh, FJORTON dagar över tiden! det hoppas jag innerligt att jag slipper.
gjorde det ondare än de andra barnen då, om han var så stor? :o bara huvet är litet, är min önskan. haha...

Yvonne :-) sa...

Självklart var det bra!Vi gamlingar kan också göra bra saker.Kram!

Maria sa...

Ja vi får hoppas du vinner resa, röstat igen. Det som låg på bordet uppskattar jag mer än det som låg i halmen men man kan ju ändra sig.
Ha en bra dag/kramen

Anonym sa...

jag skulle vilja hha tiden att vara med i bägge era tävli´ngar. vi får se om jag hinner. idag hhar det varit två utvecklingssamtal,imorgon är det lungröntgen o sen köpa nya s´tövlar till barnen, på torsdag är det julfest med jobbet. i helgen måste jag ta hand om mina vänner lite så de inte smiter. på måndag är det möte på socialen. och mitt i allt ska jag ju hinna packa till flytten också
kram

Anonym sa...

Snygg tvättbräda du visar! Använder du den ofta??????
*fniss* Kram