onsdag 29 december 2010

En salig blandning.

Jag har ju faktiskt gjort en "film" om Noack, när han var liten. Den glömde jag igår, så här kan du titta på den. Klicka på bilden nedan, så får du se den.


Nu är han ju stor gosse och har blivit vacker istället för bara söt.

Det blev inget inlägg igår, för jag försökte lägga upp en video här också. Det tar ju lång tid och till slut gick jag och la mej och lät datorn vara på, för att kunna bearbeta videon. Mitt i natten vaknade jag och gick upp och tittade. Då stod det att det hade inträffat ett fel, så videon var inte med.

Jag kan inte begripa varför. Men sen jag skaffade mej min nya dator och fick flyttat över allt gammalt till den, så har jag inte kunnat ladda upp något sånt, inte ens nya filmer, varken här eller på YouTube. Jag har försökt på alla sätt och vis, men inte lyckats. Nu är jag sur. Får se om jag kan greja det och visar en adress istället, som du kan klicka på. Här är det. Det är ett minne från en resa till Tenerife.

Dagens göteborgshistoria:

Doktor Lund har slutat en ansträngande dag och går ut genom dörren till mottagningen.

Utanför står Kal å ett fruntimmer.

Praktiken är stängd, säger Doktorn argt.

- Men ja har en sån förskräcklig värk i magen.

- Det har ja me, säger damen.

- Ja fort då säger Lund, gå in i det där rummet och klä av er.

Doktorn kommer in tittar på de två nakna figurerna och säjer:

- De va en jäddra kärring å va mager, har hon vatt sån länge?

- De vet ja inte, jag har allri sett na förut.

------------------------------------------------------------------

Oscar är intagen på Sahlgrenska. Syster Beda tar tempen.

- Oj då, säger hon, 40,2 det var mycket.

Oscar matt: Å ändå ä de i skuggan!

---------------------------------------------------------------------------------------
Dagens Citat:

Min farfar var trädgårdsmästare.

Han dog när pappa och farbror Arthur var små.

Så man kan på sätt och vis säga

att farmor har varit gräsänka hela sitt liv som gift.

Henrik 9 år.

Citat nummer 2.

Trädgårdsmästare och bönder är nästan samma sak,

bortsett från att trädgårdsmästare sitter på huk på åkern.

Johanna 6 år.

---------------------------------------------------------------------------------------
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!


16 kommentarer:

ansepanse sa...

vilken söt valp han var Noack och nu är han stilig som du säger, var det du som var framme och fin en kram på filmen där
roliga historier
kramar

Siita sa...

Hejsan, mötte en Noack igår han ville nosa o hälsa. Men matte var inte så förtjust. Kram

Anonym sa...

Vilken fin bild på Noack! Tack för historierna - kände mig som hemma! Kram

Mia systeryster sa...

Ja nu är han verkligen en vacker gosse=D
Kram

Maria sa...

Tack för rolig historia, ja jisses.
ha en go torsdag o jag önskar dig Gott Nytt 2011
kramizar från maria

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Den filmen med noack är så jättefin...tänk ett så underbart minne att ha kvar! Nu fick jag skratta lite här på morgonkvisten...tack för det! Kramiz

Sussi sa...

Men guuuud så gullig Noack var! Jag hade inte sett den filmen tidigare. Sicken sötnos! :)

Förstår att du blir less när det strular som det gör. Konstigt att det gör det nu när du har ny dator?

Sv. Haha Doris är inte så lättlurad ;)

Gott nytt år
Kramisar

ansepanse sa...

Sv: det är väl bra att ha olika ansvarsområden, vi har lite så också och jag hinner också sitta vid datan :)
ha en fin dag - kramar

Carina Sjölund sa...

Önskar dig ett riktigt gott nytt år :)
Kram vännen!

sara - mamma till wilda sa...

Du måste verkligen älska dina hundar =)

Anonym sa...

Jag vill önska er ett riktigt fint slut på 2010 och ett toppen 2011! Kram

syren sa...

Önskar dig ett Gott Nytt År!

Kaffehörnan sa...

Jag önskar dig en trevlig dag imorron och Gott Nytt År
kram

Mia systeryster sa...

Vill önska dig ett Gott Nytt År! Kram/Mia

Daniel sa...

åååh sån finn gosse sååå!!!
Gött nytt år!

diana sa...

Kikar in för att önska dig ett gott nytt.