fredag 31 december 2010

Nyårsafton i morgon.

Jag ville bara önska mina flitiga läsare att det blir en trevlig och fin Nyårsafton i morgon. Puss på er allihop. Men bilden är ju egentligen fel, för jag är ju ingen kille. Men jag har ju flest besökare av tjejer. Men killarna kan ju också ta åt sej om dom vill.



I morse skådade mitt öga den här utsikten från vår balkong. Det var frost på träden och det såg riktigt fint ut.


Här kan du se hur det egntligen ser ut, för den förra bilden var inzoomad. Jag har ju visat den här utsikten förr, men då var det utan frostiga träd.


Vi har en genomgående lägenhet, så på andra hållet har vi en liten park, där bland annat det här trädet står. Det var också fint med frost på. Förr fanns det stora råkbon i det, men de har försvunnit och råkorna med dem.


Vi har vår bil i garage och vi skulle iväg till Väla idag. Sibbe hämtade bilen och körde hem för att hämta mej. Medan bilen stod parkerad bara ett litet tag, så lade sej frosten på bilen också. Så för första (snarare sista) gången kanske i år, så fick  vi hjälpas åt att skrapa rutorna fria från is. Vägarna var mycket ishala idag, så det var nästan med livet som insats man gav sej iväg.
Mitt hjärta bankar för alla mina trogna läsare och hoppas på ett härligt liv för er alla.

Dagens Citat:

De vänliga ord som sägs idag

kan bära frukt i morgon.

Gandhi.

------------------------------------------------------------------------------------------

4 kommentarer:

Siita sa...

God morgon Gilla. Härliga kort. Jag har tänkt ta ett kort på vintern hos mej oxå. Kommer i em. Såg du mej i min fina mössa. Den är så varm. Ha ett gott slut o ett gott nytt år nu. Kramar

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna årets sista dag! Visst är det vackert med rimfrosten och allt vitt ute, men ack så farligt!! Jag hörde på radion att de varnade för ishalkan i Skåne! Önskar dig ett gott slut på detta år! Kramiz!!

sara - mamma till wilda sa...

Det fattade ju inte jag. Lite korkad kanske hahahaha Nu vet jag =)

Gott nytt på dig oxå

Miruschka sa...

Kikar in för att önska dig ett Gott Slut och ett Gott Nytt År!
Kram♥