onsdag 12 januari 2011

Inget särskilt har hänt idag. Sibbe var ute med Noack på morgonen och så åt vi frukost i vanlig ordning. Jag virkade lite till på min duk, men märkte att garnet inte kommer att räcka. Så när jag skulle gå ut med Noack, så besökte jag garnaffären i vår närhet. Men till min besvikelse hade de inget rent vitt garn hemma bara naturfärgat. Så det blev inget av den sorten.

Men jag inhandlade lite garn, eftersom jag hade bestämt mej för att sticka en "Pippitröja" till Sibbe. Jag köpte inte allt på en gång, för jag ville vara säker på att han vill ha den. Han har sett den förut och tyckte att den var fin. Jag gömde garnet nere i källaren, så han inte har en aning om presenten. Han har nämligen födelsedag på lördag.



 Jag stickade en Pippitröja till mitt första Barnbarns barn när han var nyfödd. Men den såg ut så här.



På eftermiddagen åkte vi ut till Väla stormarknad. Jag var inne på Teliabutiken och frågade lite om ditt och datt. Jag har ju mitt bredband genom dom. Bland annat frågade jag om mitt modem kunde vara för gammalt, eftersom jag inte kunde ladda upp någon film till YouTube. Han rådde mej att stänga av brandväggen, så kanske det skulle ordna sej. Men det var inte säkert då. Men jag fick faktiskt ett helt nytt modem, som jag ska be om hjälp för att ladda in det. Jag fick det alldeles GRATIS! Så lång jag blev i huvudet.



Vi hade inte ätit lunch och började bli lite sugna på nåt. Det blev som du ser här ovan: kaffe, bulle och äppelkaka med vaniljsås. Vilken Lunch!!!! Det blev bättre middag sen i stället. Vi hade köpt sillfiléer och det blev stekt sill med lingon till.

Dryckjom till lördagen hade vi också köpt på det statliga utskänkningsstället. Men det ligger fortfarande kvar i bilen i garaget.

I kväll fortsatte jag i alla fall med virkningen. Duken blev mindre, eftersom garnet tog slut. Bild kommer senare.

PS. Jag har just kommit in med Noack från den sista promenaden för idag. Det snöar igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!DS.

Dagens Citat:

Ett träd utan rötter står ostadigt.

Kamerun.

---------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

8 kommentarer:

donken sa...

oj cheena ja, fifasen så gott med äppelkaka o sås. och sen massa fisk till "efterrätt"! :P
där fick du allt till dig ett litet rim också. om du märkte det? :P

jaa, det skulle vara spännande att läsa om sjukhuset och det! tycker jag.

kramar!

Renee sa...

Jag kommer ihåg pippitröjorna, jag önskade mig en sådan men fick aldrig någon. Dom gråa är också jättesnygga. Vill ha en sån.
Sv: min mormor tog hem mamma för att hon skulle få dö i hemmiljö, men mamma var envis och lydde inte läkaren så hon överlevde på ren envishet.

Siita sa...

God morgon. Fin pippi-tröja. Jag har gjort en på beställning till ett barn i Örebro. Svarade på en annons i radion här för några år sedan. Tror säkert att Sibbe vill ha en sådan. Här har det kommit en skvätt snö nu sedan mitt inlägg i morse. Kramar

attis sa...

Gomorron. Dessa pippitröjor är så mysiga. alla mina fem tjejer har haft sådana. jag älskar att handarbeta. Det blir mest stickning. Ha en skön dag.
Kram

Fenixmonas sa...

Jättefina de där tröjorna! Fast det blir nog inte lätt för dig att få stickat den utan att han anar något eller...? Jag har ju så mycket kärlek till Side så det går alltid mest åt det positiva hållet...fast jag påpekar allt sådant som är mindre bra också. Kramiz

Carina Sjölund sa...

Jag önskar oxå att jag kunde sticka! Det finns så mycket fint man kan göra :)
Är det bara bra med söt vovven? :)
Kramen till dig!

Anonym sa...

Gratis är gott, nästan bättre än kakan till kaffet! :) Hoppas det funkar med det nya modemet. Kram

Maria sa...

Vilken fin Pippi tröja och så mycket godsaker till kaffet, mums. Tyvär kan jag inte sticka på grund av mina axlar, får så ont efter en stund. Jag väntar på garn så jag skall virka det går bra.
Ha det gott/kramizar