måndag 17 januari 2011

Nu tävlar jag igen och ny resa på gång.



Gör som jag. Var med i Marias tävling om vackra gamla spetsar. Klicka på bilden så kommer du dit. Dragning den 21/1 klockan 24.


Idag har vi faktiskt beställt en resa till Side i Turkiet i maj. Där kommer vi med all säkerhet träffa på bloggkompisen Felixmona. Hon har flera bloggar och en speciell om Side bland annat. Klicka på hennes namn, så kommer du dit. Det blir i alla fall första gången i Side för vår del. Men det är andra gången i Turkiet. 1998 var första gången och då var vi i Alanya. Då hade vi inte skaffat nån digitalkamera än, så mina bilder därifrån är scannade och inte alltid så bra.


Blogspot vill inte riktigt med mej idag, så nån bild blir det inte. Men om du klickar Här så kommer du till min andra blogg Kärvänligt, som numera bara handlar om resor. Där får du se bilder och följa vad jag har skrivit i Reseiden.

Dagens Citat:

Om du tänker för länge på nästa steg,

kommer du att tillbringa livet på ett ben.

Kinesiskt Ordspråk.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 

10 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Kul med en resa :) Blir nästan lite avis!
Kramen till dig!

Sussi sa...

Å så härligt. En vårresa! Side har jag hört mycket gott om. Har däremot inte varit där själv.. Än! ;)

Hoppas du vinner i tävlingen..

Kramisar

Anonym sa...

åh avis på er resa. Härligt att få åka iväg. Här är det sådär just nu,..vovven har flyttat till himlen :(.

Frogprincess sa...

Å, då hoppas jag att ni får trevligt :-)

Fenixmonas sa...

Godmorgon, godmorgon! Side är underbart i maj! metro släpper inte in mig idag...inte till någon metrobloggare så något är galet där. Kramiz

Renee sa...

En resa skulle verkligen var härligt nu i det är gråvädret.

Anonym sa...

Vad kul - en resa till Side. Ni kommer att få en fin semester och Fenixmona är sååå trevlig!
Svar: OM ni hör av er till Mabel och Lasse, så hälsa från mig. VEIKEN. Dom känner flera Solveig så det blir enklast med mitt smeknamn! Kramar

Mi sa...

Så fina spetsar. Kommer ihåg för länge sedan när jag virkade spetsar till kryddhyllan.
Önskar dig en fin dag o lycka till i tävlingen. Kramar!!

Siita sa...

Lycka till med tävlingen om spetsarna. Har oxå tittat på resor till Side då, men inget bestämt än. Kram

Anonym sa...

Härligt att ha en resa inbokad! Och att dessutom veta att man får träffa trevliga människor är ju en stor bonus :-)