söndag 2 januari 2011

Tävling i samarbete med inneonline.se




Klicka på bilden, så kommer du till tävlingssidan. Jag tävlar hos LifeofJohanna och en valfri glowessence ljuslykta från inneonline.se. Lys upp tävlingen med din närvaro du med!

Tävlingsregler: Kopiera bilden + den kursiva texten och lägg in på din egen blogg.






Ja nu är det året 2011 alltså.

Härom morgonen såg det ut så här utanför vår balkong. Dimmigt och dant. Men så var inte fallet idag, som tur var.


På andra hållet ut mot Ängelholmsvägen såg det ut nästan likadant.


Så i morse kom den stora dagen, då vi får ha Noack för oss själva i fjorton dagar i sträck, eftersom Matte är i Thailand med sin familj. Vi brukar inte ge honom mat när hon lämnar honom, så han blev nog lite förvarnad när han fick den direkt.

Han bar sej inte åt riktigt som vanligt. Noack satte nosen intill hennes höft och såg verkligen lessen ut. Annars bryr han sej nästan inte om att hon går sin väg. Jag har sagt det förr, men jag tror att han har ett sjätte sinne.

Nu ligger han på vårt storarumsgolv och sover middag. Han har redan varit ute med Morfar och ska komma ut ett par gånger till lite senare idag.



Dagens Citat:

Världen är inte liten,

för den som jagar sin hatt en blåsig dag.

Okänd.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 

21 kommentarer:

Frogprincess sa...

Jo... hundar förstår nog mer än vad vi tror.
Han är fin Noack :-)

Siita sa...

Hejsan Gilla. Idag har vi haft toppenväder. Thea är här så vi har varit ute o åkt kälke. Ha det så bra. Noack o andra hundar känner på sej när det ska bli ändring. Kram

Helen sa...

Tittar in för att önska en God Fortsättning på det nya året. Ursäkta det långa uppehållet men det är livet som har tagit mycket plats igen. Hoppas du har haft en härlig jul och ett fint nyår. Nu hoppas jag att det inte ska bli så länge mellan varven igen. Jag ser fram mot det nya året med tillförsikt.
Kram/Helen

Maria sa...

Tänk vad tomt det blir när Noack åker hem igen. Ha det så gott o njut./kramen Maria

Margit sa...

Tack för hälsning jag nyss fått..i min blogg!!!Ja då ha även du varit kock..och vi hade nästa "samma" sorts mat...file´och klyftpottis i ugnen..
J a dom underbara goa djuren..visst har dom ett "sjätte sinne"..OCH känner på sej..det är ju som våran Linus..NÄR vi det få gånger..skall ta dem med till Eskilstuna..och med i buren...DÅ springer han och gömmer sig...

Ja tänk att nu har vi ett NYTT ÅR igen!!! Skönt att man INTE vet vad detr har i sitt sköte,,utan man får BARA ta en dag i sänder...och då gäller det att: "FÅNGA DAGEN"!
I morronkväll så ska vi gå på restauran..i E-tuna..en av mina barnbarn , Sara, önskade att få gå ut med Lasse o mig poch äta 3 rättes ute på en resaturangm GRAPPA... så vi har bolat borf. och Sara skall då även ha med sig sin markus..så det ser vi fram emot! Inte ofdta vi 2kostar på oss"..att gå ut sådär. Jag bjuder lasse ocks..det är hans julklapp från mej. jag fick en filmkamera av hononm. Har INTE lärt mig ännu att använda den..
Kram till er båda!!!! Margit o Lasse.

Fenixmonas sa...

Ja, hundar känner och vet, det är jag helt övertygad om! De har verkligen det där extra sinnet! Kramiz

Fenixmonas sa...

Strålande sol ända sen nyårsdagen men enligt SMHI så ska denna förmiddag vara den sista med sol på ett tag...mer snö säger de! kramiz

Sussi sa...

Så skönt för matte med en Thailandresa! Vad kul det kommer bli för er med hela två veckor med Noack. Konstigt nog så känner hundar på sig rätt så mycket. Ändrar man en liten detalj märker dom det på en gång..

Inget kalas utan kras låter som vår fest. En ljuslykta gick i golvet med men det var faktiskt inte mitt fel. Sånt händer..

Kramisar

sara - mamma till wilda sa...

Va mysigt att ni ska ha honom så länge. Varför har du ingen egen hund? Du som är så tokig djur

Carina Sjölund sa...

Vad lycklig du ska vara att få rå om sötnosen :))
Kramen

Anonym sa...

Hundar förstår nog betydligt mer än vi kan förstå. Fast han har det ju bra hos er, Noack.

Här har det inte heller funnits så mycket tid för bloggen - mycket folk nere nu så jag har faktiskt ett LIV just nu :-)

sv: Jag använder mitt vanliga bildvisningsprogram för att vända på bilderna. Finns pilar längst ner som funkar utmärkt för det.
I Paint kan man minska storleken på bilderna. I mitt nya program finns det en förminskningsmojäng längst ner till höger (+ och -). I gamla versionen fanns det under menyerna. "Ändra storlek" eller nåt sånt. När bilderna är för stora är det jobbigt att pilla med dom :-)

God fortsättning på det nya året!
Kram

Mi sa...

Soligt hos mig i dag. Så härligt. Lycka till i tävlingen. kramar!

Johanna sa...

För din anmälan skall bli giltig måste jag ha diräkt länken till detta inlägg

Anonym sa...

Hela två veckor tillsammans med en god vän. Det måste vara härligt att få rå om Noack lite då och då! Hoppas matte har det bra på sin resa! Kram

diana sa...

Vad mysigt. Då får ni rå om honom ordentligt :)

Margit sa...

Hej Gilla!!! jag minns från början...så tyckte jag att det TOG SÅ LÅNG TID ..att lägag i bilder i bloggen...Men NU..så går det rätt så fort... men så tar det tid...när jag efteråt..skall också skriva lite och ev berätta..om dem...
Vi har varit på RESTAURANG i kväll...med Sara mitt barnbarn..och hennes kille..i kväll... vi har haft en mvcket trevlig kväll. Ätit 3 rätters...Huvudrätten..så valde vi OXFILE´´..gott!!!
Nöjda mätta och belåtna!!!
Kram!!!

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan! Idag har vi bara en minusgrad och det har snöat lite i natt...Hoppas de har fel på SMHI för det säger att det ska komma mycket snö nu igen! kramiz

Sussi sa...

I morse gick det inte så bra att gå upp tidigt. På nåt sätt stängde jag av alarmet och somnade om. Det får absolut inte hända på måndag!!!

Man kanske borde ta bort snön på buskarna? Det är ju så mycket snö och den är ju så kall. Dessutom innebär det att jag ska lufsa i knähög snö. Hmm.. Man får väl hoppas att snön inte gör allt för stor skada för den får nog ligga kvar trots allt ;)

Kramisar

Anonym sa...

Nu har jag sparkat igång tävlingen. Du har tid att fundera, för den håller på rätt länge och det blir många bilder. Kram

Johanna sa...

Kanonbra! Kul att du är med i tävlingen :)

donken sa...

oow, lille vännen då. Saknar han dem mycket, tro?
NU har jag äntligen fått ut sedlar i hard cash så att säga, så skickar det med servetthållarn.. OM inte fler anmäler sig till tävlingen förstås. ja, du har iaf 50% chans o vinna, det är du o en tjej till som är med. ;)
pössen!