fredag 28 januari 2011

Solsken mot blå himmel på torsdagen. Städning på fredagen.

Så vad kan då det här vara? Jo en alldeles blå himmel med en lysande sol bakom husen. Jag ville bara visa att det var vackert väder igår torsdag.


Vi hämtade Noack hemma hos Matte på eftermiddagen och fick en härlig promenad med honom. Det är ju sånt vi saknar, när Matte inte är på semester. Nu är det ju hon som går de härliga promenaderna med vår gullgosse. Han hittar kompisar att hälsa på och till och med pinnar, som man kan bita sönder.


Snart tog den slut och så står han och kikar efter om inte vi vill kasta en ny. Som synes har vi fått lite snö här igen, men det är inte mycket.


Lite snopen slickar han sej om munnen eftersom det inte fanns nån lagom pinne att kasta. Man hade skurit ner träden här och det var mest grenar och dom kan han inte bita över.


Den här var nog ändå lite för liten att kasta.


Se vad som dolde sej bakom husen. En jättestor sol, som lyste bländande på oss.

På kvällen, sen butikerna hade stängt för dagen var vi bjudna på en kundträff hos vår fina blomsterhandel. Det var ju där jag köpte min fina klänning för ett tag sen. Jag köpte en ny schal där.





Klicka på min nya schal, så kommer du till det inlägget jag hade gjort när vi köpte min klänning och dessutom var i Landskrona och drack kaffe.


Så köpte vi en underbar ros i kruka också.


Och årets första tulpaner. Vi blev bjudna på vin och jättefina småkakor under kundkvällen. Kakorna var som rena konstverken, men jag tänkte inte på att fota dom tyvärr.

Idag fredag har jag inte varit ute än, men det blir en promenad senare med Noack, för han ska ligga kvar hos oss inatt. I morgon har Matte ledigt för då fyller han 4 år. Stora gossen.

Det blev storstädning i köket och kylskåpet istället för att gå ut förut.

Dagens Citat:

Det finns åtskilliga saker som skyddar mot frestelser,

men det säkraste är feghet.

Mark Twain.

---------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

11 kommentarer:

Sussi sa...

Här hann aldrig snön försvinna under den veckan det var plusgrader. Det är massvis med snö kvar och nu är det kallt som bara den igen..

Pinnar älskar Doris att leka med också. Hon förstör dom dirkekt hon med ;)

Vilka fina tulpaner du köpt :)

Kramisar

ansepanse sa...

ja både kök och kylskåp behöver ju ibland lite städning :) fina Noack-bilder igen
ha det gott

Siita sa...

God morgon. Vilken härlig tulpanbukett, det tillhör våren. Jag längtar till den kommer. Kram

Fenixmonas sa...

Snön har ju inte försvunnit här ännu, det dröjer nog ett tag till för vi har haft väldigt mycket. Tulpaner det är vår!! Vi ser ju faktiskt att det går på rätt håll i alla fall, dagarna är redan mycket ljusare.
Frisyren kommer, men idag ska vi till pappa så det får bli senare i helgen...Kramiz!!

Carina Sjölund sa...

När jag är ute med Izor på promenad brukar jag kasta pinnar till honom i den djupa snön. och han rusar med en väldig fart och hämtar den :)
och han får verkligen jobba innan han har plumsat klart i snön! Sedan lägger han sig och biter sönder den!
Ha en go Lördag!
Kramen

donken sa...

sånt behövs! speciellt hemma hos oss.. haha. kylskåpets hyllor är kletiga på sina ställen, och där ligger småskit i dörrens hyllor också. suck. :/ haha!
är det alltså noacks matte som fyller 4 år? eller noack? :P

pöss!

Maria sa...

De var ju en bra dag, umgänge med Noack, solen som sken o fina blommor, inte illa.
a en skön söndag/kramen

Sussi sa...

Ja det är verkligen skönt för Doris att vara utan tikskyddet. Hon njuter fortfarande..
Det är inte alla vovvar som har det så bra att den har två hem att känna sig hemma i :)

Ha en mysig lördagskväll
Kramisar

Frogprincess sa...

Vilken vacker sjal och underbara tulpaner :-)

Anonym sa...

Har den lilla sötnosen blivit så stor?

Kram
Stevie

Anonym sa...

Har den lilla sötnosen blivit så stor?
Hur gammal är han nu?

Kram
Stevie