torsdag 6 januari 2011

Trettondagen med Noack och massa TV.

I morse blev jag väckt ½ 9 av Noack, som kom och slängde sin nos ner vid sidan om mej i sängen. Jag sov alltså mer än 8 timmar inatt. Säg inte utan att man kan ta igen förlorad sömn! Det lyckades i alla fall inatt. Sibbe gick den vanliga rundan på morgonen med gossen. De hade alltså sovit lika länge.

Efter lunchen var det min tur att ta en tur med honom. Här ser du hur mycket snö vi har fått här nere i Helsingborg. Men lite fusk är det, för det har blåst en hel del också, så drivorna syns högre på sina ställen. Här är vi på väg att gå promenaden, Noack och jag.


Jag försökte få honom att hoppa över till den orörda snön, men han bara tittade på mej som om jag inte var riktigt klok.


Jag försökte mer än en gång med samma resultat.


Men till slut hoppade han över till den släta snön. Där satte han igång som vanligt med att nosa tätt intill buskar och träd.


Här lyssnar han efter nåt ljud vilket som helst.


Här fanns det nåt intressant. Måste gräva djupt ner för att kolla.


Nej, nu tröttnade han på det och  satte igång att galloppera genom snön. Det är riktigt kul att springa genom snön.




Nu har vi gått vår långa runda och är på väg hem. Här ville jag bara visa hur mycket snö det finns och det är inte ens plogat eller skottat så sent som vid 1-tiden. Här går det normalt en mängd med människor på väg till torget med butikerna och bussarna. 


Noack satte sej ner och undrade nog vad det var för konstig grej jag hade i händerna. Det var ju kameran.


Så luffade han iväg för att hitta ett ställe att göra det stora på. Han gjorde det inte här, som väl var, för det var lite långt inne på gräsmattan/snömattan. Men stort och mycket blev det, så det var tur att jag hade med mej mer än en bajspåse. Det följer ju med snö också, så en påse blir lätt full om man tvunget vill plocka upp allt och det vill man ju.

När vi kom hem igen blev det kaffe. Sibbe var snabb med det, när vi kom in. Ja, så hade vi inget mer att göra, så vi började titta på en film på TVn. Det blev en nyare variant på den gamla filmen om King Kong. Den heter så också. Man skriver om den i vår tidning, att regissören Peter Jacksson närmar sig filmhistoriens största ikon med vördnad, kärlek och världens vassaste datoranimeringar. Resultatet? Världens hittills bästa matinéfilm. Belönad med tre Oscar. Filmen gjordes 2005.


Klicka på bilden får du se en trailer om filmen King Kong. Medverkande var bland andra: Naomi Watts, Jack Black och Adrien Brody.

Dagens Citat:

Döm aldrig i vredesmod!

Vreden går över,

men domen står kvar.

W Z Judge.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

4 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Oj, så mycket snö ni har! Fast Noack tycks ju verkligen gilla detta vita fluff! Vi såg också den filmen igår...stackars King Kong, jag led med honom! Idag kallar jobbet igen...Kramiz

Siita sa...

God morgon. Ja han trivs i snön. Men idag blir det nog halt när graderna visar noll. Här har det precis börjat snöa igen. Kram

Mi sa...

Tänkte kolla läget. Inget nytt. Önskar dig en härlig fredagkväll. Kramar!

Maria sa...

Han ser ut att trivas som fisken i vattnet. Har idag haft en solig dag här på fjällkanten får hoppas de blir så imorgon också.
Kramen