onsdag 5 januari 2011

Noack i snön.

I morse väcktes jag av en nos som slängdes ner på min säng. Det är Noaks sätt att säga godmorgon. Då var klockan lite före 5 och sen var det som förgjort att somna om. Då fick jag gå upp och sätta mej i soffan och läsa Dagbladet. För dej som inte vet, så är det vårt husorgan Helsingborgs Dagblad. När jag hade läst en av delarna gick jag till sängs igen och försökte somna, men det gick inte då heller, för Sibbe började vakna och vände och vred på sej.

Han brukar gå ut med Noack på mornarna, så han klädde sej och gick ut med den nödige. När han kom hem med honom, så fick vi mat alla tre. Noack sin sort och vi mackor som vi brukar med thé till.

Sen somnade jag äntligen i soffan ett tag och Noack också, fast på golvet förstås. Vi kikade på TV lite då och då. Det är ju många program för oss passionärer, för vi har ju tiden för oss.

När vi hade lunchat, så gick jag ut med Noack i den vita snön. Jag gick till en annan park, för det såg så ljust och fint ut där och jag ville fota Noack i snön.


Det blev några stycken som du ser. Jag tyckte att jag för en gångs skull lyckades att få honom på kornet, så man kan se honom med huvudet upp ibland också. Han går ju mest och snusar och luktar genom snön om det kan vara nåt spännande under den. Så tycker han ju att den smakar gott också. Den är som glass för honom. På sina ställen får jag jobb att försöka få honom att inte äta bröd och sånt som folk har kastat ut till fåglarna.

Ikväll gick jag en längre runda med honom, så vi fick ordentlig motion båda två. Han sätter fart ibland i snön och rentav gallopperar. Det är ju bara bra, för jag kan ju inte röra mej så lätt i halkan. Jag brukar låta honom gå utan koppel då. När jag tog kort på honom i middags, så släppte jag bara kopplet, för annars hade jag inte kunnat hantera kameran.

Dagens Citat:

Vi bör värna om den lilla kärleken -

- den stora klarar sig alltid.

Okänd.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 

14 kommentarer:

Johanna sa...

Ja det är inte lätt alla gånger med dessa länkar hit och dit :)

Siita sa...

Så fin ha är. Toppen vovve. Har varit på kalas idag. 15 år sedan första killen föddes. Kram

ansepanse sa...

vilka fina bilder på Noack i snön, mina vovvar går också och nosar och nosar i snön, dofterna måste på något vis stanna bättre i det kalla
dagens citat - bra som vanligt
ha en fin trettonhelg - kramar

Maria sa...

Min Kajsa tycker mycket om snö men då rullar hon sig, gott. Han är jätte fin Noack.
Ha en bra dag/kramen

Frogprincess sa...

Att lukta runt för en hund är som att läsa dagstidningen för en människa :-)
Fastnar det mycket snö i pälsen?

Anonym sa...

Vilken härlig promenad ni fick. Både nyttigt och trevligt - om man inte fryser förstås. Kram

Fenixmona sa...

Jättefina kort på honom! Du är modig som i alla fall ger dig ut i halkan! Jag är ju livrädd för här har vi blankis på vägarna...mycket bättre när det var kallt och snön låg kvar med sand på...Idag är det strul på sajten så jag har lagt in ett litet inlägg på min metroblogg. kramiz

ansepanse sa...

Sv: du måste berätta! har jag missat nåt eller är Noack din hund eller var det din dotters eller nåt sånt
han en fin trettondag vännen - kramar

Mi sa...

Hn ser verkligen ut att trivas i snön. fina bilder på honom.
Önskar dig en fin trettondag gilla. Kramar till dig!

ansepanse sa...

Sv: tack då vet jag hur det står till med Noack, men det är ju trevligt att ni får ha honom hos er så mycket
tack för fina ord om min blogg - det värmer
ha en bamsefin trettondag - kramar

Anonym sa...

Svar: Det är inte direkta på hopp på mig, men dom tycker inte som jag och det får man ju! ;) Blir det otrevligt, så godkänner jag inte kommentaren. Kramar!

Carina Sjölund sa...

Hundar älskar verkligen snö!
Vackra bilder på honom som vanligt :)
Kramen till dig!

Maria sa...

Hoppas du haft en bra dag med Noack. Här har det snöat men det va ju inget nytt.
Önskar dig en bra promenad dag/kramizar

Anonym sa...

haha jasså du är passion-är o inte pensionär?! kul att ni har det i behhåll :)
vad roliugt det kan bli med felstavningar o felsägningar. igår fick jag en tillönskan om ett gult år
kram