tisdag 18 januari 2011

Nu är Matte hemma igen.

Vi fick både SMS och mejl från Matte från flygplatsen i Thailand. Flyget hem var kraftigt försenat, så vi väntade ivrigt på besked, när hon/de skulle komma till Köpenhamn. Därifrån ringde hon och berättade att de hade kommit dit. Så skulle de ju ta taxi hem till Helsingborg. Så Matte kom till oss vid 11-tiden på kvällen tror jag att det var.

När hon hade ringt tyckte vi nästan att det var kusligt. För Noack hade inte lagt sej vid ytterdörren någon enda gång under tiden hon var bortrest. Men efter bara ett tag, så reste han sej från golvet i vardagsrummet, där vi också sitter framför TVn. Då gick han ut och först ställde sej vid ytterdörren ett tag, sen gick han tillbaka till oss. Men så gick han ut dit igen och lade sej och blev liggande vid dörren hela tiden tills hon kom. Matte har själv nyckel och öppnade och Noack blev som galen, så glad blev han. Det var verkligen rörande.


Så här glada var de båda två. De hade längtat SÅ efter varandra. Det går ju inte visa riktigt, annat än om man tar en film och det gjorde jag ju inte.


När de inte kelade så här med varandra stod Noack med kinden mot Mattes ben hela tiden, för att visa att han ville vara nära henne. Så gick de sin väg och när de kom ner på gatan sa Noack adjö på sitt sätt. Han gav till några skall och sen gick de hem.

Det var inte utan att vi saknade att han inte låg vid dörröppningarna, så att vi fick kliva över honom. Han är så tillitsfull, att han har slutat att flytta på sej, för han är så säker på att vi klättrar över honom och inte trampar honom på benen eller nån annan stans. Så här ligger han i sovrummet på natten och dörren är precis ovanför huvudet på honom.


I förmiddags ringde Matte och Morfar pratade med Matte. Hon berättade då att Noack var sur. Kanske för att hon hade övergivit honom och varit borta så länge.

Idag har jag haft tvättstugan och tvättat en massa. Bland annat lakanen och badlakanen han brukar ligga på, nu när det har varit så mycket snö och tö. Himmel så mycket hundhår jag fick plocka upp sen. Vi får nog låna honom i morgon igen, för då ska Matte börja jobba igen. Så saknaden efter honom blir inte så lång.

De hade haft det gott i Thailand och hon var brun som en pepparkaka.

Jag såg detta hos en vän på Fejjan. En sån människa att vara stark, trots sin sjukdom. Varning! Det är inget för svaga att titta på.

Dagens Citat:

Satsa inte på orden.

Säg ett som betyder mycket.

Jan-Erik Thoft.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 

13 kommentarer:

Anonym sa...

vilket 6:e sinne de har...
inte kul att ha tvättstugan
kram

Carina Sjölund sa...

Förstår att han blev glad :)
Jag blir nästan tårögd när jag ser hur lycklig matte och Noack blir att träffa varandra.
Kramen!

Sussi sa...

Kan tänka mig att hon hade haft det superbra i Thailand. När Noack kommer hem med matte börjar han nog längta tillbaka till er igen. Han har nog haft det så bra så hos er :)

Kramisar

Margit sa...

Ja tänk vad dessa husdjuren..är kloka...OCH känner på sej...utan att man säger nåt till dem...Kan förstå att Noach saknas också av er båda två, även om det blivit lite hårigt och smutsigt...efter honom...
Förstår att dom haft det skönt i Thailand och att dom blivit bruna och fina!
Vi har nu haft + grader några dygn..men nu är det - 1,1...Snön har tinat upp..och rsata från de flesta taken nu. Och det är ju bra för det kommer säkert mera... Och hALt har vi också...så där det är IS.."så får man hålla tungan rött i mun" och gå försiktigt, så man inte ramlar ..och bryter sig,
I morron så ska Lasse o jag gå till Brukskyrkan igen..på SOPPLUNCH..och direkt efteråt så åker vi på ett PRO-möte..
Det gäller att "vara i farten"..och vissa dagar har vi inte ens varat utanför dörren..bara släppt ut katterna...
Kram på er båda!!!

donken sa...

aaaw, det är kärlek det! <3
nu är paketet skickat, blev det igår, så du har det nog hos dig idag eller imorn ;)
pöss!

ps. ja, men det är tre stolar kar att klä in. kan inte göra det när vincent sover, och inte nätr han är vaken heller, så det blir klurigt det :P hehe.. får göra det nästa gång han o lasse badar ;)

Renee sa...

Jag tycker det är så märkligt att hunden kan känna på sig att matte är på väg.

Maria sa...

Ja jag tror att hundar förstår, han hade kanske hört hennes namn eller du kanske så att matte kommer snart. Kajsa förstår när jag typ säger att någon ska komma då väntar hon o kikar i fönster. Det blir tomt men tur ni bor så nära.
Ha en go dag/kramen

Fenixmonas sa...

Fruktansvärd tumör men en härligt positiv människa!
Jo, våra fyrbenta vänner har absolut fler sinnen än vi människor! Kan tänka mig att det blev tomt hos er när han försvann...tur att han snart är tillbaka! Kramiz!!

Anonym sa...

Vilket härligt välkomnande när man kommer från varma länderna! :)
Tack för din fina kommentar hos mig!
SVAR: Mabel och Lasse är dom som har mabelhouse.se, som du var inne och tittade på. Dom hyr ut lägenheter och hus i Ban Phe området. Dom fixar precis allt man önskar med hjälp av en thailändare som heter KIM!
Kram

ansepanse sa...

den glädjen gick inte att ta miste på, självklart att de båda längtat efter varandra, stackars karl, vilket ansikte, dagens citat gillar jag :)
kramar

Anonym sa...

näe inga möss i köket :)
kram

Anonym sa...

Hundar har verkligen ett sjätte sinne :-)

Sussi sa...

Sv. Ja tack!! Du får gärna ta med mig till Side. Säg till när bara ;)
Jag kan agera guide jag. Men jag kan inte garantera att ni kommer rätt ;)

Kramisar