onsdag 4 juli 2012

Idag åkte vi till Nyhamnsläge och Ängelholm


Min son och hans hustru hade ju hyrt ett hus i Lerhamn förra veckan, men ville stanna kvar nere i härliga Skåne en vecka till. De lyckades att få ett litet krypin, nästan, i Nyhamnsläge.

Min lilla svärdotter fyllde år i går och då hade de skickat efter sina två döttrar, mina barnbarn, med flyg, så de kunde vara med om födelsedagen. Då ville jag ju så gärna kunna möta dom, för deras besök skulle bara vara tills idag.

Vi åkte alltså ut till dom och då var dom vid badplatsen, så vi tog oss dit. De hade naturligtvis både solat och badat, men jag var inte den, utan hoppade (gick) i vattnet och simmade ett litet tag. Det var första gången för i år jag badade här hemma. Det var nog lite kallare än nere på Kos där vattnet höll 24 grader. Men här var det nånstans vid 17-18 grader tror jag.

På vägen såg jag en trädgård, som hade så vackra blomster, så jag kunde inte låta bli att fotografera, sen sonen hade frågat om lov, för jag ville inte så länge damen var där och rensade bland blommorna.

Så fortsatte vi till stugan de hade hyrt och drack snabbt lite kaffe. Vi hade med oss kaffebröd.

Sen blev det adjö för den här gången med flickorna. De andra stannar kvar veckan ut.

När de körde till flyget, så körde vi också till Ängelholm, men för att kika efter nån klänning. Tror du att jag fann nån? NEJ! Men Sibbe hade tur, som fick tag på en kostym, för han gillade inte den han har.
Jag har gjort ett inlägg i min Reseblogg i kväll om Kosresan. Läs det!

Dagens Citat:
Om vi aldrig gjorde oss så mycken möda
och så stora kostnader
att förstöra vår natur,
skulle vår natur aldrig förstöra oss.
Clarendon.
**********************************************************
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

Siita sa...

Hejsan Gilla. Jag har nu sem. Hoppas få hit mina flickor. Men ver ju inre hur dom har det. Kramar

Nett sa...

Så fint att ha dem så nära och klart att de ville stanna längre, det är ju så fint därnere i skåne. Kram