måndag 9 juli 2012

Städdille?


Jag har inte varit utanför dörrarna idag om man inte räknar med, att vi har suttit på balkongen i omgångar, när det var matdags. I eftermiddags gjorde jag en rabarberpaj, som blev väldigt lyckad. Jag har alltid gjort en smulpaj på känn, men jag fick ett bra recept av min svärdotter, när de var här. Men jag glömde att ta en bild av den.
En sak har jag gjort idag och det är att sortera papper från våra resor. Vi började resa tillsammans 1980 och så småningom började jag skriva dagböcker på resorna. Först för hand och sen skrev jag in i datorn, när vi kom hem.
Bilden här är tagen på Naxos för många år sen. Det är ett danskt par vi träffade redan på Santorini, eftersom vi tillbringade en vecka där innan vi reste till Naxos.
Jag har alltså några digra pärmar i bokhyllan med biljetter och kvitton sorterade på var resa. Men det började bli för tjockt i pärmarna, så jag gick igenom så mycket som jag hann med och kollade att jag hade skrivit rätt priser och annat.
Det tar sin tid, men jag kommer att få bättre plats i min bokhylla på ”kontoret”. Allt som inte behövs kastar jag. Vi är ju galna med våra resor, men vi stannar inom Europa, för vi gillar inte lååånga resor.
Den här bilden är från Naxos också och restaurang Scirocco.
 Snart blir det dags för en till resa, men den kommer jag att skriva om i min Reseblogg. Än är det inte färdigt riktigt med den, så det tar nån dag till. Idag berättade jag ytterligare lite om resan till Kos. Kika gärna där och skriv en kommentar också, så blir jag så glad.
Glöm inte min tävling! Du kommer dit om du klickar här.

Dagens Citat:
Lyckan är ingenting annat
än god hälsa
i förening med dåligt minne.
Albert Schweitzer.
************************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

Nett sa...

Härligt att få komma ut och resa, nu känner jag att jag börjar att längta efter vår resa. Men det är några veckor kvar. Jag var och köpte mig en ny bikini idag i allafall. Kram

Nett sa...

Javisst är det så med tyger, jag är mer inne på återbruk :) Nåja, det ger sig om allt man vill hitta på :) Vad kul det ändå måste ha varit då du hade din verksamhet. Något sådant har ju inte jag tänkt mig utan mera som hobby. Kram

kaffehörnan sa...

Tingeling tjejen
Idag ska jag på ansiktsbehandling
kram

Fenixmonas sa...

Det är härligt varje gång man får ge sig iväg! Jag sparade också på allt förut, men är inte lika ordningssam längre...jag orkar liksom inte med. Kanske det blir bättre sen när det inte är så mycket jobb. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Har ännu inte beställt någon resa till oss, men det ska snar ske. Kram

Veiken sa...

Du är helt fantastisk med att ordna och katalogisera..... Jag är en slarva när det gäller att fixa efteråt. Jag har inga biljetter eller annat kvar - mer än minnen och bilder. Jo en och annan karta och broschyr ligger här! Kram till dig du duktiga :)

A-K sa...

Vad roligt att resa :)

Det var några år sedan jag var utomlands, jag börjar bli bra sugen att åka iväg.

Vilket land tycker du bäst om där du varit?