fredag 6 juli 2012

Viva Nilla!!!!

Idag lyckades jag äntligen hitta klänningen, som ska användas på Barnbarnets bröllop i augusti. Jag kommer inte att visa den, men eftersom jag hittade den hos Viva Nilla på Bruksgatan i Helsingborg, så slår jag ett slag för denna trevliga affär. Jag har handlat här förr och blivit SÅ nöjd och det är jag idag också.

Viveka på Viva Nilla har köpt in Stinas väskor i flera färger och här kan du se dem.

Här är det en väldigt fin tunika, som även Sibbe gillar. Den är raffig må jag säga.

Den här klänningen kikade jag på i våras, men den fanns inte i min storlek. Jag glömmer den inte. Det fanns fler i den stilen då. Bland annat en i blått och grönt.
Den här tunikan var precis i mina färger egentligen, men det var ju en klänning jag behövde. Den fanns i samma färger som i klänningen här ovan också.
Om jag hade behövt en skinnjacka till, skulle jag gärna välja den här.
Vivekas dotter är påhittig minsann. Den här ”skyltdockan” är till för att visa deras fina smycken.

Här ser du Viveka själv. Hon har nyss kommit hem från Frankrike med en hel del nya kläder. Det var ju tur för mej, eftersom jag hittade en så fin klänning idag.

Skyltfönstret är skyltat så här läckert. Det ser så trevligt ut från gatan.

Som en kuriositet, kan jag nämna, att jag hade min butik inte långt härifrån. Den stängde jag redan 1991, sen fastighetsägaren skulle höja hyran alldeles för högt efter renovering av huset och lokalerna.

Glöm inte min tävling. Du kan tävla här

Dagens Citat:
Förändra sig kan ingen,
men bättra sig kan alla.
Ernst von Feuchtersleben.
******************************************************************* 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. Skriv gärna en kommentar där också.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha,då får vi vänta tills det kommer bilder från brölloppet då innan vi får se dig i klänningen...
Ja den omeletten med ost o bacon blir smarrig..Haé Kram.

Nett sa...

Det ser ut att finna smycket fint där, skall bli kul att få se din klänning sedan när det är dags. Kram

Nett sa...

Ja det förstår jag att du inte vill visa den, jag tänkte på sen efter att det har varit en överraskning :) Kram

Anonym sa...

Ja klart du ska ha en hemlis med klänningen,tids nog får vi se den..
Blommor är tacksamma motiv,vackra dessutom..Haé Kramen.

Veiken sa...

Tunikan står det verkligen GILLA på. Snygga plagg allihop. Spännande att se klänningen som blev din inför bröllopet! Kramar

Fenixmonas sa...

Ser ut som det vore en affär som jag skulle tycka om, mycket fint där! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Dom kläderna lyste det Gilla om. Ha det trevligt. Kram

Nett sa...

Bra det :) Gillar även väskorna hon hgar där, påminner mig lite om de plastbagarna som man kunde köpa på 80-talet, själv jade jag flera stycken. Kram

Carina Sjölund sa...

Vi får hålla oss till tåls tills efter bröllopet :)
Verkar vara en riktigt mysig affär det där! :)
Kramen på dig♥

Jenfan75 sa...

Alltid lika trevligt när man verkligen hittar nåt som man gillar=)

Mita sa...

Där var mycket fint i den affären.Vad skönt du hittat din klänning och är nöjd med den..
Jag har faktiskt inte börjat leta än,
Kram vännen*