tisdag 10 juli 2012

Arbetsdag idag.


När jag vaknade på morgonen hade jag sovit jättelänge för en gångs skull, så jag var ordentligt utsövd. Det var verkligen skönt.

Jag har haft tvättdag idag också och medan maskinerna var igång, så fortsatte jag att rensa i mina resepärmar.

Vi har fått hit Baloo och ska ta hand om honom till på söndag för Matte har åkt till Stockholm med sin ena brorsdotter. De ska hälsa på Sibbes ena dotter, som bor där.
Klicka på bilden med Baloo och Morfar kommer du till den fototävlingen jag är med i. Du kan rösta på alla bilderna och det går att rösta en gång om dan.
I morgon ska vi åka till mitt ena Barnbarn och hälsa på det nya Barnbarns Barnet, som nu har blivit så gammalt som nästan tre månader. Jag har ju inte träffat honom än, för det krockade med vår resa till Kos. Vi var ju borta i tre veckor.
När jag kom hem därifrån fick jag en förfärlig allergihosta efter ACn i vår bil. Då ville jag ju inte åka iväg, trots att hostan inte smittar. För jag ville ju ta hänsyn till lilla Mamman också.
Glöm inte min tävling om en mugg från Kaffehörnan. Klicka här!                
Dagens Citat:
Mycket få människor lever idag –
- de flesta gör förberedelser
för att leva i morgon.
 Jonathan Swift.
********************************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. Där står det lite nytt.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Vilket bra citat du har hittat idag! Det är verkligen så vi människor lever...Röstat idag också, jag röstar varje dag! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Trevligt att få träffa den lille idag. Här är samma väder som vanligt, regn. o bara +12 grader. Kram

Nett sa...

Härligt att du har fått sova, det kände jag imorsse när jag vaknade att jag hade fått sova gott utan störningar och känner mig pigg för att välkomna hem min nya kompis i dag (overlocken) jag bara väntar på att få hämta ut den. Kram

agnetha sa...

Det härliga ordspråket tar jag och snor. Bra att ha till något annat. OK eller????