onsdag 18 juli 2012

Lite goda tips kanske.


Idag har vi varit på Väla igen. För en gångs skull gjorde vi av med rätt mycket pengar där på både färg till skrivaren och mediciner till mej. Vi köpte ramar också.

Jag behövde nya färgpatroner till skrivaren, så vi gick först till Media Markt, för att kolla priset. Det var inte mycket hjälp vi kunde få. Vi gillar egentligen inte Media Markt, som nyligen har öppnat här. Det ser så stort och opersonligt ut. Så vi gick vidare till Elgiganten, där jag köpt både datorn och skrivaren. Där fick vi hjälp ordentligt. Priset blev 40 kronor billigare där också. Det är ju så, att skrivarna säljs rätt billigt, men det man förlorar på gungorna, tar man igen på karusellerna. Jag menar bläckpatronerna.
Jag prenumererar på PC Tidningen och i deras senaste nummer fick man en hel del tips om hur man kan spara bläck och pengar i skrivaren. Stäng inte av skrivaren, för när den sätter igång igen, så rensas patronerna automatiskt!

5 tips för att slippa självrengöring.

1. Ta inte ut bläckpatronerna. Skrivaren rengör normalt automatiskt, när du sätter i dem igen.

2. Använd skrivaren regelbundet!

3. Skrivaren utför normalt självrengöring efter längre uppehåll.

4.   Stäng inte av skrivaren. Normalt har den en strömsparfunktion och även om den använder lite ström i detta läge, så tar det lång tid innan det uppväger kostnaden för en självrengöring.

5. Om skrivaren ger upphov till ränder kan du försöka rengöra munstyckena med tryckluft på burk (finns i foto- och datoraffärer) och på så sätt slippa självrengöring.

6.   Det kan gå åt så mycket färg, så det skulle kosta mer än 18 kronor per gång vid självrengöringen.

De här tipsen och fler kan man läsa i PC Tidningen nummer 11 för 2012. Obs de har inte sponsrat mej alls! Hoppas att tipsen är användbara! De har varit det för mej i alla fall.

Man ska ju inte stänga av datorn heller, utan stänga locket om man har en laptop. Den befinner sej då i viloläge och sätter igång snabbare. Det sa man på Elgiganten idag.
Dagens Citat:
Det behövs ofta mer mod
för att ändra sin mening
än för att förbli den trogen.
Willy Brandt.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen Tack Gilla,
alltid nyttigt att veta!
✰✰✰✰✰
Ska eventuellt till HB d. 28 Juli för att se "The Tomsons" i 60-tals tältet.
✰✰✰✰✰
Hoppas att allt är bra med Dig/Er!
:o)
Kram
Stevie

Fenixmonas sa...

Det visste jag inte om skrivaren, däremot så sätter jag alltid min dator i strömsparläge när jag lämnar den, jag stänger sällan av den. Kramiz

Anonym sa...

Mors,,dom tipsen stämmer,jag låter min skrivare vara påslagen hela dagar,stänger ner på natten..
Jag handlar patroner på nätet..
http://www.handyink.com
Finns ingen som slår deras pris på patroner till min Epsonskrivare..
Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Nu har jag kortet ute på mej som liten, ca 1.5 år. Har inte igång på min skrivare, den används för lite. Kram

Anonym sa...

Hej du,,Oki då låter jag skrivaren vara påslagen då,,jag printar ju ut ganska mycket bilder..
Här har det varit ganska mulet hela dagen,men solen har ändå lyckats att hitta de luckor som är..Haé Kram.

Anonym sa...

Ja prova det smakade jättegott,,Kram.

Veiken sa...

Vi gör som Hebbe - köper bläck på nätet. Jättebilligt! Vi köper mer och mer på nätet. Likadana saker till mycket bättre pris! :) Kram

Veiken sa...

Svar: Det behöver inte vara kopior. Det blir oftast billigare på nätet ändå .... Kram

Mita sa...

Tackar för bra tips,sånt gillar jag..*L*..
Kram vännen*