lördag 7 juli 2012

Långlördag


Idag har dagen gått i slöhetens tecken. Men i morse fick jag nybakta bullar till frukosten. Det var Sibbe som hade satt en deg i går kväll och hanterade den i morse lagom till frukosten. De smakade jättegott med ost och marmelad på till teet. Jag glömde att fota bullarna, men "lånade" bilden på nätet.
            
Så har jag lyckats boka vår resa till Stockholm på nätet. Jag brukar kunna boka våra charterresor där, men det var första gången jag vågade mej att prova på enbart flygresor fram och tillbaka. Jag hade nästan ont i magen, medan jag höll på. Men sen var det som om en sten föll från bröstet, när jag fick godtagandet av betalningen också.
           
Sen har dagen gått på halvfart. Jag försökte också att lägga in en annons på Blocket, men de har tydligen ändrat på rutinerna, så annonsen syns inte. Det är längesen jag försökte sälja nåt där, men nu verkar det som om allt ska ordnas elektroniskt.
       
Vi gick ut på en promenad ikväll, men den blev inte så lång, utan slutade på en pub i närheten av vårt hem. Det blev varsin öl och lite snack, men sen gick vi hem igen. Nu är Tvn på med James Bond den bäste. Det vill säga Sean Connery. Jag tittar i alla fall inte. Alla bilderna idag har jag "lånat"
Glöm inte min tävling! Har du inte sett den går det att göra det här.

Dagens Citat:
Den som väntar på tillfälle,
förlorar tid.
Giordano Bruno.
**************************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

5 kommentarer:

Siita sa...

God morgon Gilla. Långlördag var det verkligen igår. När kl var halv 3 kändes det som om den var 21. Idag vaknade jag till regn här o +16 grader. Men det är ju mitt sem väder. Kramar

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Hörs som ni hade en fin lördag, precis som vi! Idag blir det konstutställning!
Nej, jag fyllde inte jämna år! Synnerligen ojämt...63...hehehe...Kramiz

Augusta sa...

Vet inte om min kommentar kom fram det blev så konstigt.

Men min första kommentar var ungefär så här:

Tycker att du och sambon har jämt trevligt. Men det är så det skall va.

Vi har vackert väder i Stockholm. Igår verkligen hetta men nu verkar det som det skall regna.

Ha det trevligt!

Kram

Nett sa...

Men vilken lyx med nybakat till frukost, här hemma blev det inget sådant. Men jag fick tårta till kaffet på em.

Kram

Veiken sa...

Vilken lyx. Nybakade bullar till frukost! :)
Jag brukar alltid boka våra resor på nätet. Det fungerar perfekt och det brukar bli billigare dessutom... Kramar