lördag 21 juli 2012

Vackert väder. Då blev det Fredriksdal.

Det blev vackert och fint väder idag. Då bestämde vi oss för att gå till Fredriksdal och njuta av det vackra vädret.
Det dröjde inte länge tills vi var där och vår vana trogen köpte vi varsin strutglass. Synd du inte kan se dem, för de ligger redan i lilla maggen. Jag glömde helt enkelt att fota dem.
Vi blev sittande i solen vid den fina serveringen och vid bordet intill oss kom det en dam och skulle äta paj. Det dröjde länge innan den kom och då hade vi redan kommit i samspråk med henne. Så vi satt minst en timma och pratade med varann. Det var verkligen trevligt att prata om vad som hände i Gamla Helsingborg på sin tid.
 Nu är vi på utväg från Fredriksdal och då gick vi utefter denna vackra allén. Det ser riktigt trolskt ut, när man kommer utifrån solskenet och tittar in mot den mörka allén.
 
Så kom vi ut i solen igen och då finner man denna vackra ljusa rosenpergolan. Rosorna är verkligen i sin fulla prakt nu.
På väg mot utgången ser man det här fina vattenspelet. 
 Det här då? Vad kan detta vara? Jo, en god rabarberpaj med röda vinbär. Den bakade jag sen vi kommit hem igen. Den kommer att smaka mums med tjock vaniljsås till i morgon. Vi äter den då, för Sibbe lagade middag också.

Det blev frikadeller till en grönsaksblandning av auberginer, zuccini, gula paprikor, tomater och riven vitlök över. Han hade skurit det ”gröna” i bitar och låtit det puttra i pannan tills det blev en riktigt god och näringsrik gryta. Jag säger bara ÅÅÅÅÅÅ!!!

Det, som kommer härnäst, har jag stulit från en av mina vänner på Facebook. Den var inte dum den.

Vet ni vad årets julklapp i Grekland kommer att bli???? SparGreece !!!!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Härlig tripp ni fick. Det längsta jag var igår var ut på min altan i solen o stickade. Mina röda vinbär tog slut i torsdags när Thea var här o åt. Kram

Viktkamp sa...

Härlig tur =)
Gott med paj =)

Veiken sa...

Hahaha! En spargris - SparGreece....jätteroligt!
Jättefina bilder. Alltid roligt att se hur fint vi har det i Sverige! Kram

Carina Sjölund sa...

Vilken mysig tripp ni gjorde!
Men att du glömde fota glassen... " rackare där" *L*
Söndagskramen♥