söndag 8 juli 2012

Vi har haft en jättefin söndag.


Idag blev det en otroligt vacker söndag. Vi hade ju tänkt bjuda min son och hans fru på lunch innan de skulle åka hem till Stockholm igen. Men de stod redan färdiga att resa redan vid 9-tiden på morgonen, så vi fick säga adjö per telefon i stället.

Eftersom det var så vackert väder fick vi för oss att åka ner på stan och äta middag. Det blev på Hamnkrogen.  De har en sån trevlig uteservering, där man kan se sej runt och kika på folk. Så ser man ju Rådhuset därifrån också.
Vi fick jättegod mat. Det var nån slags biff med lätt stuvade potatis, serverat med en brun sås, som smakade lite syrligt och gott. Vi blev nöjda och glada av maten. Så drack vi varsin öl till anrättningen.
Sen delade vi på oss, för jag ville gå till Norra Hamnen och vidare till Gröningen. Sibbe kände inte för det, så han åkte hem. Jag fick mej en härlig promenad i alla fall och gick förbi Norra Hamnen, som du kan se en bit av här.

När jag kom ut till Gröningen, ett stort område med bad vid Öresundskanten och en stor gräsmatta, där man kan sola och grilla med mera. Där var det fullt av folk idag. Det var ju tack vare vädret förstås. Bilderna är från Gröningen.


Jag gick hela promenaden fram ända till Fria Bad och tillbaka igen. Den vägen mäter visst 800 meter, så jag gick alltså över 1½ kilometer bara där. Jag hade ju en bra bit från krogen också och tillbaka. De bilderna som följer är från det som kallas för Fria Bad.


Sen gick jag och tog bussen hem. Då var jag varm och trött minsann. Så då tog jag mej en tupplur.

Glöm inte min tävling om Kaffehörnas fina mugg! Du kommer till den här!

Dagens Citat:
Det som är värt att göra
är värt att göras väl.
Irländskt Ordspråk.
**************************************************************************** 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

Fenixmonas sa...

En fin dag med sol och mycket folk ute. Jag kan tänka mig att du fick en riktigt fin promenad! Kramiz

Siita sa...

God morgon Gilla. Igår var det nästan dygnsregn här o det har börjat på samma sätt idag med. Vill inte ha mera vatten nu. Kramar

Nett sa...

Härlig dag ni har haft, vi hade det skönt igår med med sol och just nu i skrivande stund har vi 22 grader varmt det får man vara nöjd med. Hoppas att du får en fin Måndag. Kram

Veiken sa...

Underbara sommarbilder. Vi hade också en fantastisk söndag. Tyvärr är det inte många så fina dagar på ett år, så det gäller att passa på!
Svar: Jag hade också svårt att komma in på bloggen igår. Det händer lite då och då, tyvärr! Kram

Carina Sjölund sa...

God mat och härlig promenad, kan en dag bli bättre :)
Ha en fin kväll!
Kramen♥

Agneta sa...

visst var vädret fint igår söndag, det hade gärna fått hålla i sig ett bra tag framöver...!
Gröningen brukar vi ibland köra ner till och promenera jag o Per, barnen håller då till på lekplatsen där de trivs bäst
kram

Stattinskan sa...

Är på väg i bingen nu, men har skickat länk på din sida - annars är den
http://www.svtplay.se/video/174805/mannen-fran-jupiter