torsdag 19 juli 2012

Väderrapport för den här torsdagen.


Vi åkte till Ängelholm idag. Vädret såg fint ut till en början, men så såg vi svarta stora moln på himlen. Det började regna när vi kom till stan.
Då var vi hungriga och behövde lite lunch. Så vi gick till Graffiti Café och åt varsin bakad potatis med fyllning av Gubbröra. De smakade jättegott.
Vid det laget spöregnade det, så paraplyerna, som jag hade sagt att vi skulle ha med oss, så det inte skulle börja regna, hjälpte inte med det.
Vi gick en liten runda i stan och kikade. Jag hittade ett par presenter till mina två Barnbarns Barn, som bor i Stockholm. Jag kommer att träffa dem om nån vecka.
 Det regnade fortfarande och vi blev kaffesugna. Då körde vi till Brännborns, som ett centrum kallas. Där drack vi varsin kopp kaffe med kaka och bakelse.
Sen åkte vi hem och då öste regnet ner över oss.
Sen kom jag underfund med så småningom, att jag var en vecka för tidigt i mina tankar. Så kan det bli ibland som pensionär, att man inte håller reda på tiderna.


Dagens Citat:
Har man ingen karaktär,
får man skaffa sig levnadsregler.
Albert Camus.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Viktkamp sa...

graffiti är så gott =)

Margit sa...

Ja det är inte alltid enkelt..att hålla reda på datum..och vilken vecka det är, när man är pensionär..Det var lättare förr...
Så mycket gott ni ätit och fikat!!!! Ja man ska una sig...
Kram!!!!

Fenixmonas sa...

Ett idogt regnande, vilket slit han haft denna sommar...väderguden! Vi har nästan sommarvärme denna fredag med hela 9 grader jämfört med gårdagens 8 grader! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Nog är vädret tråkigt. Haft sem i 14 dagar o det har kommit minst en skur varje dag. Men solen skiner just nu. Kram

Mita sa...

Mums så gott det där såg ut..*Blink*..man måste unna sig av livets läckerheter emellanåt...
Faktiskt så har vi inte haft något regn denna vecka,helt otroligt?? Riktigt fint sommarväder med lagom värme, man får tacka och bocka till vädergudarna som bestämmer,hehe...
Ha det fortsatt fint,
Kramar♥

Louisette sa...

Same weather in Belgie, always rain,

Maria sa...

Röra till med dagar och veckor är hur lätt som helst lika dant för mig. Hoppas utflykten blev bra trots vädret, här skiner solen just nu får väl se för hur länge.
Ni får ha en finfin helg/kramizar

Gilla sa...

Dear Lousiette!

Thank you for commenting here by me. I can´t find a place in your blog, where I can write to you. Hope you can se this.

Have a nice day.

Gilla