lördag 28 juli 2012

Lördag och inte mycket hände.

Jag har gjort det igen! Vaddå? Jo jag glömde kranen i badrummet, så det blev översvämning igen. Vattnet stod ungefär en cm. över golvet. Tur att det inte kom över tröskeln till hallen. Det var väl bara nåra månader sen sist, som jag bar mej lika klantigt åt. Men som tur var hade jag inte städat ordentligt innan, så nu blev det riktigt rent och fint. Jag behövde alltså bara göra jobbet en gång.
Idag har det annars varit en riktig slappardag. Det har inte hänt någonting att berätta om.
Inatt ska vi ha Baloo här. Jag har redan varit ute med honom en gång och ska snart iväg en gång till. Som tur är behöver jag inte gå upp tidigt i morron bitti, för det är Sibbe som tar hand om morronpromenaderna.

Jag känner för att berätta en vits.

Jag har ett hemskt problem, doktorn, jag tror att jag är en väckarklocka.
Va? Tror ni att ni är en väckarklocka?
Ja, precis!
Jaha, ja, men ta de här tabletterna tre gånger dagligen och skulle inte de hjälpa så RING!
                      
En till:
Ottilia hade på grund av sitt svaga hjärta blivit förbjuden att gå i trappor. Vid ett återbesök frågar doktorn hur hon känner sej.
Jo tack, men det är ett fasligt besvär att klättra upp och ner för stupröret varje gång man ska ut och handla.
                       
Dagens Citat:
Genom att försöka med det omöjliga
når man högsta graden av det möjliga.
August Strindberg.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Margit sa...

Ojdå, inte kul att glömma kranen på..men tur att det inte rann över tröskeln....
Rätt bra kvällsvärme...NU kl 23..= 18,8 grader. Sommar!!!!
Kram!!!!

Siita sa...

God morgon. Var ju till Rättvik igår o träffa flickorna. Stannade i Grängesberg o köpte hamburgare på vägen hem. Gud så gott det var. Kram

Anonym sa...

Mors,,glömma stänga kranen,,Hmm,då kallar jag dig för "Drummel" men skönt att det fixade sig..Haé Kram.

Anonym sa...

Okidoki,,då gör jag det,men bara i dag "Drummel"..Haé Kram.

Nett sa...

Ajdå, det hade ju kunnat gå riktigt illa ;) Nu är det färdigjobbat för min del. För några dagar i allafall. Kram

Fenixmonas sa...

Jösses, inte bra att vattenfylla badrummet...Tur du fick se det i tid! Kramiz

Viktkamp sa...

nu får du lära dig att stänga av kranen =) Kram

Anonym sa...

Tackar,,jag använder ett gratisprogram som jag laddat ner,,det heter Picasa,finns på svenska,där finns nästan hur mycket möjligheter som helst..Haé Kram.

Anonym sa...

Jag har också Photoshop,men gillar det inte,,är nog lite för avanserat för mitt behov,,så det har jag tagit bort..Använder Picasa och ett som heter Photoscape,,jag klarar mig jättebra med dom två..Haé Kram.

anniepiie sa...

Heej! :) nämen oj, tur att du märkte det i tid,innan det han göra större skada! hehe :) SV: Åhh så underbart. Själv jobbar jag ganska mkt nu så hinner inte med bloggen, men gör mitt bästa! :) Kram