onsdag 3 oktober 2012

Allting gott och väl.

 För att visa att inte den ”bevattnade” vispgrädden kunde användas på ett vettigt sätt, kan jag berätta att Sibbe bakade pannkakor igår på den. Det blev alltså pannkakor med hallonsylt och "ovattnad" vipsgrädde på. De smakade alldeles utmärkt gott. Jag berättade ju om fadäsen, när jag skulle göra bakelser, när vi hade gäster häromdan.

Idag åkte vi med vår hallmatta till Ödåkra så den skulle bli tvättad. Det har vi pratat om mycket länge, men det har inte blivit av. Det finns nämligen ett tvätteri där, som tar hand om s.k. "äkta" mattor. De hade en sån bedårande schäfer, som "vakthund". Citationstecknen passar in, för han var så snäll och hälsade bara lite försiktigt på oss.

Sen begav vi oss till IKEA och åt deras ostpanerade sejfilé med pepparrotschoronsås. Det smakade lika gott den här gången som tidigare.
          
Efter förrätten drack vi kaffe med chokladmousse, så det blev en riktig festmåltid, skulle man kunna säga.
 När vi hade ätit den goda maten gick vi in på Väla Centrum och fick oss en behövlig promenad. Det blåste så in i Norden, att vi ändå inte kunde tänka oss att gå ute. 

Vi skulle bland annat gå till Telia och fråga vad det kunde vara för fel på vår vanliga telefon. En dag i förra veckan och igår, gick det varken att ringa ut eller ringa till oss. 

Man förklarade det med att det har varit nåt tekniskt fel nånstans, som hade blivit rättat men uppstått igen. Jag tyckte ju att det var märkligt att vi ändå kom ut på nätet med våra datorer, men han förklarade, att det var två skilda saker, trots att vi ringer genom samma modem.
Vi gick runt bland de olika butikerna och kikade på skor bland annat. På ett ställe fanns de här underbart vackra orkidéerna. De är faktiskt riktiga. Jag kände efter.


Dagens Citat: 
Utan familjen hade han inte klarat av 
att vara hemifrån så mycket. 
Nils-Fredrik Nielsen.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

17 kommentarer:

Browneyedgirl sa...

Så bra att grädden kom till användning =) Och vad gott det ser ut med ikea mat. Låter som ni har det fint, härligt att höra. Kramen

Nillas trädgård sa...

IKEA har faktiskt god mat. Jag bor ganska långt i från, men jag vet att mina föräldrar ofta äter där.
Konstigt det där med tekniken att en sak fungerar och en annan sak inte trots att det går genom samma burk.
Ha en fin dag!

Siita sa...

God morgon. Tur ni kunde använda den vattnade grädden till något. Nu ska vi åka o hämta lillan. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon vännen!WOW vilket orkidehav!Ha en bra dag! Morgonkram!

Nett sa...

Vad gott det där såg ut att vara maten alltså :) Jag har en äkta matta med som jag skulle behöva ha tvättat. Jag brukar på vintern ta ut det och lägga den upp och ner på snön, det sägs att det skall vara bra och det har funkat bra på vår matta. Kram

ansepanse sa...

ett riktigt matfestande alltså, det lät riktigt gott :)
tur att det bara var något tekniskt fel, då är det ju redan fixat liksom
jag kan riktigt se framför mig hur du går och känner på blommorna :) fast du, jag skulle gjort likadant, jättefina är de i vilket fall
kramar

Maria sa...

Oh så många fina bilder från förr, brukar också titta på mina så där ibland, vacker var du och är ju fortfarande.
Härlig utflyktsdag ni haft, dom har go mat på Ikea.
Ha en finfin dag/kramen

Carina Sjölund sa...

Ännu en trevlig dag för er :)
Ojojoj, vilka vackra blommor.
Där skulle man allt villa plocka en bukett :)
Kramen rara du♥

Augusta sa...

Jag gillar att besöka IKEA nästan bara för deras mat. Brukar äta där som ni och dricka kaffe med någon bakelse.

Sedan vid utgången brukar jag handla deras mat som t.ex. äppelkaka med vaniljgrädde. Sist varmkorven för 5 kr. :)

Kram

Yvonne sa...

Just nu så sover de andra orkideerna.Jag kollar och kollar men nix inga blommor.. Ha en bra dag! Kram!

Mita sa...

Ja det blev ju lyckat med grädden ändå,ikväll blir det pannkisar med grädde och sylt här,mumsigt.Peppe brukar få en smakbit. Inte lika nyttigt som dental sticks,haha....
Gud vilket underbart Orkidé hav,jag som köpte mig två stycken igår i ungefär samma färg. Jag har bara haft en Orkidé i hela mitt liv. Men jag ska föröka igen,alla säger ju att det är så lätt att lyckas med dom,hmm..
Önskar dig en fin dag
Kramiz♥

Yvonne sa...

WOW! Du har tur med okrideer du!! Kram!

Nett sa...

Tycker vi har haft strömlöst ofta här i huset nu, inga långa stunder men ändå, måste ta upp detta med styrelsen nästa gång. Hoppas att du hade en bra dag. Kram

ansepanse sa...

Sv: jo, ibland kan det bli lite galet men vi fick oss ett gott skratt i allafall :)
kramar

Ninja sa...

Så mycket gott du bjuder på idag:)
Svar: Ja, polerna frös till is en gång, men det var väl en katastrof? För många djur frös ju till till is medan de betade, så det måste väl ha skett plötsligt?

Yvonne sa...

Klart att det är skicklighet. Jag är skicklig på att ta död på orkideerna. Nattakram!

Mita sa...

Tack för tipset om Orkidé skötseln,det verkar som många har sina egna knep.Det gäller att suga åt sig så mycket det går..*L*..
Kram vännen**