söndag 14 oktober 2012

Lite sommarbilder.


Nu är det så att det inte har hänt nåt särskilt idag, så jag har blivit träffad av bloggtorkan. Men jag visar några gamla bilder i alla fall. Det är så att jag redan önskar mig tillbaka till sommaren.
Detta är en bild av en allé på Fredriksdals Friluftsmuseum. Vi älskar att promenera runt där.
Sommarmoln vid Kvidinge Kungsgård.
Storkar så många du orkar. :-D Det var två stycken vid Tomarp. De som har Kungsgården arbetar med att storkarna ska kunna föröka sig och stanna i Sverige över somrarna.
Vacker utsikt från Killeröds Café med vackra blommor i för-grunden. 

Nu har jag nog fått mitt lystmäte för idag med bilderna från i somras. Det var ju ändå inte så många solskensdagar, som man kunde ha önskat.

Dagens Citat: 
Den som inte är beredd 
att förlåta andra, förstör den bro 
han en gång själv måste gå över. 
Francis Bacon.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

18 kommentarer:

Maria sa...

Nä så mycket sol var de inte i somras men minnen blir det ändå å fina sådana oftast.
Ha en skön dag/kramen

Yvonne sa...

Godmorgon! Det var en hel del fina sommardagar.Jag var också med om ett sånt hemskt åskväder i min ungdom ,då det gnistrade i elledningarna.Det är sen den gången jag är jätterädd för åskan och har stor respekt för den..Ha en bra dag! Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Idag regnar det här som vanligt. Men hos Tingeling snöar det, jag är glad att jag inte bor där. Fina sommarbilder, jag längtar redan. Kram

Tommy sa...

Sv: Det är jag , och här kommer minsann uppdateras med massor med inlägg.

Åh jag längtar med till sommaren, en rätt trist årstid väntar oss.

Kram

Nett sa...

Man längtar ju inte lite till sommaren, med den dåliga sommar som vi har haft så får vi hoppas att dte blir en alldeles underbar sommar 2012 :) Kram

Siita sa...

Tingeling bor en bit utanför Umeå. Hon bloggar inte längre men finns på FB. Kram

Tommy sa...

Sv: Ja även fast jag är ensam så tänder jag ofta ljus, jag är en ljusmänniska och när min mor var nere på besök i 1 vecka så bad hon mig de senaste kvällarna, snällt, tänd inte ljus i kväll, du är värre än alla jag känner, det blir så varmt med alla dessa ljus, även fast det är mysigt!

Ja jag är en vår och sommarmänniska.

Kram

Siita sa...

Jo det hade hon, gratis bilder alltså. Nu har jag invigt spisen. Kram

Tommy sa...

Sv: Ja har man hund som eventuellt skulle kunna komma i närheten av ljusen förstår jag att man inte tänder ljusen.

Jag är glad att vi har små hundar, som inte kommer åt :)

Siita sa...

Plattorna funkade ugnen har jag inte provat, men lampan lyser iaf. Kram

Nett sa...

Ja så hade jag innan med mailen, men nu efter formateringen så har jag inte så och mailen som jag tra bort försvinner i tomma intet trots att jag har mappen "borttaget" men jag luskar och har kommit en bit på vägen. Kram

Yvonne sa...

Jag tycker att det är bra med samverkan,man får göra så gott man kan för att stoppa tjuvarna.Kram!

ansepanse sa...

jag längtar också till sommaren, Maja och jag pratade om det just idag när vi småfrös på vovvepromenaden
dagens citat är superbra
kramar

Ninja sa...

Härliga tillbakablickar...
Svar: Tack för kommentaren, roligt att du gillar mina bilder :)

Yvonne :-) sa...

Funderar på att ha ett basebollträ innanför dörren! Kram!

Tommy sa...

Sv: Tack ska du ha :)

Jo kaffehörnan har jag läst ett par gånger och tittar in i bland, blev tillfrågad om jag skulle vilja agera fotograf till honom ..

Tommy sa...

Sv: Tack!

Jag fullkomligt älskar våra badrum ( har 2 ) ett med badkar och ett med duschkabin.. Fullkomligt älskar våran lägenhet :)

Yvonne sa...

Slår nätt bara.Nä du jag slår en riktig femetta! Kram!