söndag 21 oktober 2012

Rena Sisyfosarbetet.


Idag har vi haft en lugn och fin söndag med massvis med TV. Jag har fått byta det felaktiga vita garnet häromdan och köpt ett annat. Jag fick specialvisning i hur man skulle sticka i det här garnet.
Jag kom på att jag skulle fota garnet innan jag kom så långt. Så jag har försökt ett par dar nu att få ordning på stickningen, för det är ett speciellt garn, som har som spets med små pomponer i ena sidan och man ska sticka i spetsen. Äsch! Det är inte lönt att jag försöker beskriva hur! Det är bara så, att man ska ha tjocka stickor och det är så lätt att stickorna åker ur arbetet och då blir det stora hål i det. Och det är rent omöjligt att kunna ta upp maskorna från tidigare varv.
Jag vet inte hur många gånger jag har fått repa upp hela arbetet och börja om från början igen. Jag rullade upp nästan hela garnet på en papprulle till slut, för att få det att inte vrida sig. Men till slut så lyckades jag idag att sticka så halsduken är ungefär 1,60 m. lång.
Men vad hände då? Jo, det var en knut i garnet, där man hade lagt till en lång bit, för garnet hade tagit slut. Jag vill ju ha hals-duken så lång som möjligt, så jag blev sur igen. Jag vet inte hur många gånger jag har pustat och svurit över detta eländiga arbete. Halsduken blir fin, men måste jag göra om den igen? Jag får gå till garnaffären igen och höra vad hon säger.
PS. Sisyfos förklaring! DS.
 Dagens Citat:
Livet är inte ett problem
som skall lösas
utan en verklighet
som skall upplevas.
Sören Kirkegaard.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Margit sa...

Jag skulle ALDRIG ha ålamod med ett sånt haandarbete!!! Stickade som ung...men nu är det många år sedan.
Du vågar och är en modig kvinna du!!! Du ger INTE upp!!!
Lycka till Gilla!!!
Kram!! Margit o Lasse.

trollet sa...

fin ser den ut att bli!! Ha ha, hoppas dom kan fixa;)

Augusta sa...

Det blir fint men det verkar jobbigt. Förstår om det blir några svordomar, hihi. Håll för öronen på vovven Baloo :)

Kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Så fint du stickar! Beundrar alla som är duktiga med handarbete, jag har aldrig varit bra på sådant, men det kanske beror på att jag aldrig kunnat se ordentligt.
Det är likadant med båda dina bloggar, så jag går in även här genom den gamla länken. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Dom halsdukarna är fina. Finns i två grovlekar. Men tråkigt med knut på garnet. Sen spelar det ingen roll vilket, men är nog värre med ditt. Många tanter på juntan har stickat sådana, men jag har inte det än. Kram

wiper sa...

Jag har en sån halsduk som jag fick i present som har vinröda färger. Det ser så svårt ut att sticka så jag skulle inte klara det. vad duktig du är. Tråkigt att det krånglar lite med garnet.

Bra citat

Ha en skön måndag
kram

Siita sa...

Jag har bara sett dom färdiga med det tunna garnet, men när jag var inne o köpte garnet jag stickar av nu så var det en tjej där o hon skulle ha av det grövre. Hoppas du fick hjälp med knuten. Kram

Siita sa...

Min vana trogen så blir spindel död. KramTur det inte syndes knuten. Kram

ansepanse sa...

jag skulle ha blivit tokig av mindre :) men jag tror att du fixar det :)
kramar