måndag 29 oktober 2012

Det är farligt att äta?


Vi har ju druckit Beceldricka som vi kallar den. Det gör vi efter middagen varje dag. Jag hade en tid förhöjd fetthalt i blodet  och jag försökte få bort det med bra mat, men så kom jag i kontakt med Beceldrickan och plötsligt var blodfetthalten jättefin. Så doktorn undrade vad som plötsligt hade hänt. Becel var svaret. Sen dess har jag inte haft för höga värden.


Men nu börjar jag undra, när man får läsa något som det här.Vi har ju ändrat till Becel pro-activ "smör" också. Men idag läste jag en artikel i Aftonbladet som gjorde mig skraj. Klicka på bilden, så kommer du till artikeln.

         

Man ska ju äta god och nyttig mat. I den ska man ha mycket grönsaker och man ska äta fisk flera gånger i veckan. Det senare sägs ju vara nyttigt, för man ska bli klokare. Ja, jisses! Hur man än bär sig åt, så har man rumpan där bak. Det är tydligen bäst med komjölk ändå.

Dagens Citat: 
Det bästa att vara gift med en arkeolog, 
det är att han blir mer och mer intresserad av dig,
 ju äldre du blir.
 Juhak
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Maria sa...

Det bästa är kanske vanligt smör i alla fall, göra eget med att blanda smör å olja så den blir bredbar, kanske vore nåt.
Jisses vilket bra ordspråk.
Ha en bra dag/kramen

Fenixmonas sa...

Jo jag läste det där om Becel men är dina värden bra så är de ju...överdrivet bruk av vad som helst kan ju få motsatta effekter...eller hur? Lagom är alltd bäst. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Läste artickeln igår, snuskigt. Tur man inte använder det smöret. Jag använder ICAs eget med rapsolja i. Ha det gott. Kram

Nett sa...

Vilken härlig bild på kossan. Ja nog kan man läsa till sig en hel del, allt är farligt nu för tiden ;) Kram

ansepanse sa...

jag tror nu inte att det är farligt om man inte överkonsumerar, allt är ju farligt om man överkonsumerar, som jag hörde en professor på en föreläsning säga, till och med persilja är farligt ifall man äter kopiösa mängder, men vem gör det liksom?
jag tror inte du behöver vara rädd, men det lät inget vidare det där inte
bamsekramar vännen

Mita sa...

Egentligen så kan man väl inte äta eller dricka nånting snart,eftersom det alltid är nånting som dom kommer på är farligt. Man får leva efter sunt förnuft.
Allting som ska bearbetas och tillsättas olika saker till för att bli si eller så tror jag är mer eller mindre onyttiga i längden.
"Man borde alltså vara gift med en arkeolog" enligt ordspråket..*L*..
Kramar♥

Nicolas sa...

Hej,
Många har precis som du läst Aftonbladets artikel och ställer sig frågor om sin egen kosthållning. Du verkar uppleva positiva effekter av att använda Becel, det är kul att läsa. Förstår dock att du har funderingar, här finns mer information som kan vara nyttig: http://www.margarin.se/inlagg/fortydligande-information-kring-pastaenden-i-aftonbladet/ och även här: http://www.margarin.se/inlagg/becel-hjartvanligt/

MVH
Nicolas, konsumentservice - Unilever

Ninja sa...

Jag slutade att äta margarin för flera år sedan just pga framställningsprocessen. Fetter ska framställas mekaniskt, det gäller även oljor som ska vara kallpressade....
Vid upphettning bildas långa fettmolekyler som kroppen inte kan bryta ned.
Hur Becel fungerar i dryck vet jag ingenting om, det beror väl på vad drycken innehåller i övrigt.

Veiken sa...

Jag har hört det där om becel tidigare, men det finns ju inget man kan sätta i sig utan att det är farligt! Det ska vara lite farligt att leva;) Kramar

ansepanse sa...

Sv: hygienen undrar man ju över ibland när det gäller maten, det är hemsk vad de kan slarva med matvaror
visst är de fina mina vovvar :)
kramar och en fin kväll till dig