fredag 5 oktober 2012

På stan idag.


Vi skulle ner till stan idag och lämna tillbaka paraplyet Sibbe fick låna hos Viva Nilla förra veckan. Det regnade inte innan vi kom dit. Men vi pratade rätt länge med varann, så när vi gick så hade det börjat dugga lite. Men han klarade sig ändå utan paraplyet.
När vi kom ner på stan såg vi den här skylten. Det ska vara en internationell matmarknad och den avslutas i morgon, så vi bestämde att vi skulle ta oss ner i morgon också. 
Just nu så har man ett arrangemang, som kallas för Konst på Stan. Det är konstnärer av alla de slag, som får visa sina alster i affärernas skyltfönster. Här kan du se något av det.
Tavlan här ovanför stod passande nog i en klädaffär. 
Och denna i en guldsmedsbutik.

Efter att vi hade gått ifrån Viva Nilla, så gick vi Kullagågatan fram och kom till vår vanliga tebutik. Vårt speciella ärende idag var nämligen att köpa vårt specialte, som kallas för Fortuna. Det är ett väldoftande och blommigt te, som vi har köpt i flera år. Så när vi inte har det hemma, mår vi inte riktigt bra vid frukostbordet.
    
I kväll har jag sett X-Factor, men jag tycker inte att det är lika bra som Idol på sin tid. Jag tycker att det är rörigt och lite löjligt, att domarna ska behöva rösta på sina egna. Nu blev det ju En-joy (eller hur de stavar det), som fick åka hem. Jag tyckte att de var bättre än den andra tjejen, som jag inte ens kommer ihåg namnet på.
      

Dagens Citat: 
Målet är ingenting - 
vägen är allt. 
Robert Broberg.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

13 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Tittar inte på TVn nu när Thea är här. Då är det barnprogrammen som står på. Idag väckte katten oss straxt efter 6. Han gör det för han är hungrig då. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Jag såg Doobidoo och skavlan och lite av X-facter... Klart att man vågar säga emot mej.. Ha en bra lördag! morgonkram!

Maria sa...

Jag tittade en stund på x-factor, har inte följt det innan men de var många som var duktiga.
Fina tavlor trevligt när man kan se va dom föreställer.
Så skönt idag skiner solen igen, härligt.
Ha en fin dag/kramen

ansepanse sa...

tur att Sibbe inte behövde låna paraplyet igen då :)
jag tittar inte alls på X-Factor och SAKNAR verkligen Idol, hur kunde de lägga ner ett så bra program
där har Robert Broberg helt rätt :)
ha en fin lördag
kramar

Carina Sjölund sa...

Jag tittade på x- factor med ett öga, och med det andra jobbade jag :)
Ha en fin dag vännen!
Kramen♥

Yvonne sa...

Ibland kan man göra fynd och då får man passa på.Kakorna är supergoda.Ha en bra lördag båda! Kram!

Yvonne sa...

testa gärna kakorna. Kram!

Anonym sa...

Så trevligt!
Jag gillar konst (utom moderna Picasso) om man kan se vad det skall föreställa!
:o)
Hoppas att allt är bra med Er!

Kram
Stevie

ansepanse sa...

Sv: jag håller med dig, skönt så länge vi slipper frosten
en fin lördagskväll till dig
kramar

Nett sa...

Skönt med en dag utan paraply, har varit fint här med, men jag har sovit det mesta av tiden. Fina tavlor. Kram

Yvonne sa...

Gör du vännen som du känner för! Kram!

Ninja sa...

Trevligt med konst på stan tycker jag.....fina verk var det också även om de kanske inte skulle passa hemma hos mig.

Mita sa...

Idag har det inte varit något paraply väder här,underbart höstväder, det är man inte bortskämd med.
Favorit te, det låter inte dumt, ja eller favoritkaffe.Alla har vi våra egna smaker...
Jag måste säga att jag saknar Idol.Och det tror jag inte att jag är ensam om..
Kram vännen**