tisdag 16 oktober 2012

Fototriss del 193: Så här ser det ut där jag är, del 17



Den här veckans  fototriss handlar om hur det ser ut där du är. Som boende mitt i stan känner jag det svårt att visa några aktuella bilder. Så det blir två olika från Helsingborg och en från Hyllinge, där vi var häromdan. 

Allra först den här gången är bilden från Hyllinge, när det var vacker väder och sol hela dan, förutom över Danmark där molnen låg tätt.
Sen ser du hur det såg ut mot Sundet ett par dagar senare. Bilden är tagen från Hamnen i Helsinborg.
Sist ser du hur det såg ut från vår balkong mot solnedgången.
Som du ser har jag inte några höstbilder precis.
Vill du se vad andra Trissare visar, så klickar du HÄR!
Dagens Citat: 
Optimisten tror
att den värld vi lever i 
är den bästa 
och pessimisten fruktar 
att det är sant. 
Okänd.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

14 kommentarer:

kaffehörnan sa...

Fina bilder du delar med dig
kram

Augusta sa...

Bor du nära Helsingborg? Det visste jag inte. Jag var faktiskt till Helsingborg för några år sedan. Bodde på vandrarhemmet nära Willys i utkanten av stan. Spårvagnen gick dit. Åkte över sedan till Helsingör och strosade.

Kram

Fenixmonas sa...

Typiska stadsbilder, fast skulle jag ta bilder härifrån så hade det sett ut som om jag bott på landet, trots att jag bor i en stad. Kramiz

Siita sa...

God morgon o en trevlig triss. Nu åker jag snart o hoppas på bättre väder där, här regnar det. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon ! Sista bilden blev effektfull.Ha en bra dag! Morgonkram!

Nett sa...

Ser härligt ut, det är att föredra den väder som vi har just nu. Regn även idag här. Nåja, jag har levande ljus och mysfilten och är ledig så jag skall inte klaga. Kram

attis sa...

Fina bilder du visar. Nej tur nog har jag en fleesemorgonrock. Det vore väl attan om den skulle försvinna i toan :) Regn här igen idag. Trist, trist och mera trist. Ha det bäst.
Kramen

Maria sa...

Kanske inte alltid så lätt att få ihop bilder som stämmer men du har lyckats väl. Förstår att Sibbe vill ha den där fina tröjan men vilket jobb. Den måste bli tung efter hand den stickas.
Kanske de räcker att virka något fint, det är skönt att ha något i händerna ibland.
Ha de fint/kramen

ansepanse sa...

fin fototriss :)
jag vill nog tillhöra den där optimisten :)
en bra dag till dig
kramar

attis sa...

Mulet mulet. Ligger mycket sanning i de orden :) Nu är morgonrocken tvättad. Det blir till att hålla i skärpet hädanefter. Så rackarns bra citat.
Kram

Ingegerd sa...

Oh, så vackra foton, nästan som silhuetter! Jättesnyggt!

Yvonne sa...

Jag tyckte om alla bilderna men bäst om den tagen från balkongen.Jag ska sätta kopplerska på mitt CV! Kram!

ansepanse sa...

Sv: här börjar det ljusna upp lite :) fast det blåser en hel del
kramar

Barbro S sa...

Härligt med så mycket blå himmel och vatten därtill:). Fin triss.