lördag 20 oktober 2012

Lilla Bohaget i Helsingborg.


I veckan som gick, hade jag haft turen att vinna en fin sak, som Ingela på Lilla Bohaget hade på Facebook som en tävling. Jag är inte den som vinner ofta. Så idag begav vi oss ner till stan, för att jag skulle kunna hämta vinsten, som var den här fina statyetten. Jag fotade den, sen jag hade kommit hem igen.
Så passade jag på att fråga Ingela om det gick an, att jag fick fota butiken. För den är så fin och hon har så många fina saker. Visst fick jag det! Här syns hon med en av sina medhjälpare, som stod och packade in varor, som de säljer på nätet i sin nätshop. Det börjar ju lacka mot jul, så nu är skylt-ningen inriktad mycket på den.
Jag gick runt i butiken och fotade och fick en himla massa fina bilder på hennes varusortiment. Här är ett urval av, hur det ser ut i butiken.
Här är det ett bord fullt av presenter. Man blir verkligen sugen att öppna börsen.



De här är ju paraplyställ om du inte ser det. Ett sånt skulle jag gärna vilja ha hemma. Vårt ser inte så roligt ut längre.

Här kan du hitta nästan allt mellan himmel och jord. Den som inte blir sugen, är inte av denna världen.

Spegel på väggen där…. Säg mig vem som vackrast är!


Den här ljuslyktan var verkligen fin. Men tyvärr så har jag ingen plats till den, inte ens som fågelbur. :-D

Den här bysten blev också en av mina favoriter. Den är verkligen vacker!

Här syns ju tydligt och klart vad som väntar oss, nämligen julen. Små fina julprydnader och annat. Allt i vitt!

Den här lilla Tomtan var väl inte dum heller? Riktigt söt.
Är du lagd åt det hållet kanske den här Buddhan skulle vara bra att ha. Den ser lite mytisk ut.

Hade jag bara haft plats, så skulle jag ha köpt den här stiliga svarta takkronan.

Här är det sånt som kunde vara bra, när man är ute och reser. Man kan kanske ha en vovve eller kisse i burarna. Äsch! Jag bara skojar! Väskorna var fina i alla fall. Jag tycker om stooora väskor.

Jag gillade i alla fall de här förvaringsboxarna. Trevligt med det lite gammaldags och slitna.

Det fanns flera sorters skinngarnerade västar i olika utföranden. Den här gillade jag bäst. Den skulle nog vara fin utanpå en stickad vit eller naturfärgad polo.

Det här verkar vara en väska för mig. Stor och innehållsrik. Men jag kikade inte inuti den om det är flera fack, så jag kan hålla rätt på alla mina grejer. Jag har ju bland annat alltid med mig min kamera, om jag hittar såna här läckra butiker.

Så fanns det sådana här vackra ljusstakar. Bra att ha framöver mot julen och så. Men nog är det härligt att ha ljusen tända så här års, när mörkret börjar lägga sig.

Hjärtoman, som jag är, kan jag inte undanhålla dessa fina upphängningskrokar med hjärtan på. Vill ha!

Så fanns det såna här läckra byråar och kistor i den så kallade Shabby Chic stilen.

Nu har jag kommit ut från butiken och ser det här vackra skyltfönstret.

Det finns två fönster och här är det mest julegrejer. Vitt och skirt.

Det sista från Lilla Bohaget blir den här konstgjorda rosen från skylten. Hade jag sett den tidigare, så hade jag köpt den. Jag har flera grejer hemma som jag har köpt av dem under årens lopp. Bland annat ett par "böcker", som användes till att ha antingen musikskivor i eller att man har sina kopior från datorn i. 

Sen vi hade gått härifrån satte vi oss utanför Fahlmans konditori på deras uteservering och drack kaffe och åt varsin räkmacka, allt medan vi fick underhållning av en farbror i hög hatt, som spelade på ett positiv.



Dagens Citat: 
En höna är den enda 
som kan ligga på ett jobb 
och ändå få resultat. 
Thorvald Gahlin.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥



8 kommentarer:

Nett sa...

Så mycket fint det finns där i butiken, kan tro att det var mycket som du hade velat få hem. Vinsten var ju underbar. Kram

Bibbi sa...

Vilken mysig butik och vilken reklam du gör! Hoppas du får lite bonus där nästa gång :)

Ska återkomma och kika runt nästa gång.
Ha en fin helg!

Sussi sa...

Åhh där hade jag älskat att strosat runt bland alla fina saker. Jag hade säkerligen spenderat en hel del pengar där med. Sambon tycker nog att det är lika bra att jag bor långt därifrån :)

Doris hade cancer hon med. I magen, det hade spridit sig så en stor cancerknöl hon hade på mjälten brast. Ett mycket snabbt men sorgligt slut :(

Kramisar

Siita sa...

God morgon. Vilken härlig affär. Dit skulle min näst äldsta dotter vilja åka. Men det är ju för långt för oss. Gillade västen. Kramar

Fenixmonas sa...

GRATTIS! Så roligt att du vann! Himla mycket fina saker det fanns där!!! Kramiz

Nett sa...

Skulle nog bara drömma att få det varje dag som pensionär, får nog nöja mig med att jag får det på helgen då jag jobbar och han är ledig. Kram

Veiken sa...

GRATTIS till den fina vinsten. Vet du, jag blir så stressad av sådana butiker. Där finns så mycket saker att man inte ser skogen för bara trän. Om man bara hade haft hälften framme hade man kunnat se vilket sortiment dom har. Det står för mig, men jag blir virrig i huvudet och går genast ut ur butiker av det slaget. Tyvärr, för där finns mycket fint. Kramar

Anonym sa...

Åh, vilken trevlig blogg du har.
Fina bilder från affären så man blir så sjuk o bara vill ha o vill ha... Tur kanske att det är långt dit.
Men du det där sitatet om hönan som är den enda som ligger på jobbet o får resultat .. håller jag inte riktigt med om*L*
Sovande jour ingår i min tjänst, o resultatet kommer i lönekuvertet!

Kram från "jourhönan"
mellan Frövi o Örebro