torsdag 11 oktober 2012

Dagens upplevelser med vackert väder.


Vi skulle hämta en matta hos en mattexpert i Ödåkra en bit utanför stan. Men först körde vi till IKEA och tog varsina korvar med bröd till lunch. Det var faktiskt jättelänge sen vi gjorde det. 

Jag undrade vad det kunde vara för en lampa som fanns där uppe nånstans. Vädret var jättefint med solen skinande på himlen och helt molnfritt utom över Danmark. 


Så fortsatte vi till Hyllinge för att fylla på bensin på bilen. Då var vi ju väldigt nära Hyllinge Stormarknad, så vi gick till City Gross och drack kaffe och en bit tårta. Där är det verkligen billigt för två kaffe och tårtbitar, för det kostade bara 40 kronor. Det var rejäla tårtbitar också.
Sen blev det dags för att hämta mattan, som hade varit på rensning. Därpå åkte vi en lite ovanligare väg hem över Maria Park en rätt så nybyggd stadsdel. Vi hade inte varit där på ett par år, men tänk så många nya hus det hade byggts där på den tiden.

När vi sen kom hem, satte vi oss på balkongen i solen och drack ytterligare varsin kopp kaffe.

Senare på kvällen tog jag ett nytt foto på den molnfria himlen från vår balkong.
Har du lust att läsa lite om Barcelona, så kan du klicka HÄR. Det är ett nytt inlägg på min Reseblogg.


Vännen Attis hade det här på sin blogg idag. Jag håller med henne och hoppas att flera kopierar och lägger in den här på sin blogg.Det blev visst inte så lyckat. Jag hade kopierat det som en bild och den blev visst lite för bred för den här bloggen. Men jag hoppas att du kan läsa den i alla fall.
Dagens Citat: 
Ålderdomen är inte så illa 
om man tänker på alternativet. 
Maurice Chevalier.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥



Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Vi fick solsken på em igår o sen kallt som bara den inatt. När jag kom upp halv 8 var det -2 grader. Nu har det stigit till -1 grad. Men massor av is på bilarna. Solen syns på trädtopparna i skogen, kommer snart fram här. Känner mej bra idag. Kram

ansepanse sa...

vilken härlig dagsutflykt med lite mat och fika emellanåt :) vi hade också så där underbart väder igår, tänk vad fin hösten kan vara en del dagar i allafall, jag hörde att det skulle bli regn igen, kanske redan imorgon
jag var inne hos Attis igår och läste det där
dagens citat skrattade jag gott åt
en fin dag till dig
kramar

Margit sa...

Ja isst piggnar man till när äntligen solen skiner ch det är klar himmel!!!
Lasse och ajg pt också 5 kr korv på IKEA i måndags i Sundsvall, när vi åkte "neråt."
Förut så var det standard att köpa en korv när vi var på OKEA, med de sista åren så har vi mest ätit riktig lunch där i stället..men så blev det korv för psss ockå.
Vi ska snart åka till lasse kompis Sven med fru och Kjell med fru kommer också..Fira Svens 75 år..och "Halv åtta hos mej", som vi körde några gånger på försommaren!!
Så i kväll kommer Lasses son Tomas
från Uppsala med 2 av sina flickor...mammam Ulrika stannar hemma med yngsta dottern Linn...
Så det är inte stiljte...
Kram till er båda!!!
Jag ska försöka kopiera detta ovan..vid nästa Bloggtillfälle!!! VISST har vi fått MÅNGA GOA VÄNNER ack vare Bloggen och Facebook!!!
Kram igen!!!!

ansepanse sa...

Sv: nej :) så roligt är det inte att kratta att man krattar och skrattar samtidigt :)
vi har haft fint väder hela dagen men såg några moln komma hitåt just innan solen gick ner
kramar