lördag 27 oktober 2012

Busiga Baloo!


Vi hade tänkt att gå till Fredriksdals Friluftsmuseum idag, men det blev lite sent för det, så vi gick hem och hämtade Baloo hos Matte istället. Han har fått nya kläder och de är så bra på kvällen för han syns så bra, när det är mörkt.
 Jag tog några bilder på honom, när vi var på vår promenad. Han fick ha sin väst på sig, så vi slapp att bära på den. Tur, så du kan gissa, varför han gjorde som han gjorde på kvällen, för då hade jag ingen kamera med. Ränderna på sidorna är reflexband.
Hösten ser så här ut hos oss ett litet tag hemifrån i en skogsliknande park.
Här sprang han omkring med kopplet hängande efter sig, så jag skulle kunna ta honom om nån kom. Han riktig skuttade fram. Man kan se på bilden att han har ordentlig fart.
När jag var ute på kvälls-promenaden med honom fick han fnatt ibland och slängde sig på gräset och rullade runt, runt, runt. Jag kan tänka mig att han inte gillade västen precis. Men oj så roligt jag hade åt honom. Då hade jag velat att kameran varit med, så jag kunde ha filmat honom.

Dagens Citat:
 Jag tänker aldrig på framtiden. 
Den kommer tids nog. 
Albert Einstein.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

Yvonne sa...

Baloo gillar nog inte västen,men den är bra för han syns. Vissa nätter vaknar man flera gånger och har svårt att somna om. Då är det bra att kunna sova lite på dan.. Kram

Siita sa...

God morgon. Han gillar nog inte sin väst, men löven är kul. Här kan man säga att vintern är i antågande, vi har -6.5 grader nu. Kram

Fenixmonas sa...

Nejj, han gillade nog inte västen men det är bra med dessa västar så de syns ordentligt nu när mörkret sänker sig över oss tidigt på kvällen. Ktamiz

Veiken sa...

Fina höstbilder och på Baloo. Idag skulle han behöva riktiga vinterkläder här. -7 i morse och det fortsätter att vara kallt. Brrr... Kram

ansepanse sa...

härliga Baloo :) det är bra med sådan där reflexväst, Nemo och Sluggo har också varsin
Sv: andra paket får vi också hämta från Maxi eller vår närbutik men de här paketen har de som sänder dem valt posten och då blir det ju posten som har hand om hela distributionen
kramar och en fin söndag till dig

Nett sa...

Bra väst, då han syns i mörkret :) Själv har jag köpt reflexgarn och har tänkt mig att virka reflexer, bra i mörkret. Kram

Yvonne sa...

Bra att dom har köpt en väst så att han syns ordentligt ni i höst/vinermörkret.Kram!

trollet sa...

Ha ha, han vänjer sej nog;)

ansepanse sa...

Sv: jag använder reflexväst jag också när jag är ute och går i halvmörker och mörker här ute på landet
kramar

Yvonne :-) sa...

Baloo är en klok hund så han kommer att vänja sig vid västen! Kram!

Siita sa...

Hejsan. Nog får jag tag på krusbär här. Har 6 buskar, men kokade saft på alla bär. Kram

Mita sa...

Det brukar vara lite knepigt först innan dom vänjer sig. En del hundar tycker inte om att ha nånting på ryggen. Men det ger sig.
Reflexväst har både Peppe och lille Bamse. Bamses är så pytteliten,jag har ju bara haft stora hundar så en sån liten har jag då aldrig köpt nån gång..*L*..
Ja det blev en vovve till,och den kommer från bloggvännen Malin. En ny ras för mig med cockerspaniel men en behändig storlek.Otroligt vänliga och tillgivna och vill vara nära.Han följer mig som en liten skugga.
Peppe börjar väl vänja sig,men det brukar ju aldrig populärt till en början. Bamse är ju så otroligt vild och busig.Han har till och med fått i gång lugna Peppe att leka. Men man får vara med och hålla kollen, det är ju en viss skillnad i storlek.
Ha det gott
Kramar♥

Ninja sa...

Sommaren har verkligen trillat ner....
Din länk är bruten när du kommenterar hos mig så därför har jag svårt att hitta tillbaka till dig....