tisdag 2 oktober 2012

En nostalgichock.



Idag blev jag lite nostalgisk. Vi fick tackkort från min dotterson och hans nyblivna fru och jag trodde att jag hade en lämplig ram i en speciell låda i garderoben, typ walkincloset. Den var inte där, men jag fann några gamla foton, som var tagna av mig själv under åren som har gått.
Du ser mig som ungefär ett år gammal i första fotot. Jag tycker faktiskt att jag var söt då. Mamma och Pappa kallade mig Gullsing.
Här är jag med min Mamma och min lillasyster. Hon blev med tiden lockig och jag var stripigt rakhårig. Det hade jag komplex för senare, för alla tyckte att syrran var så söt och jag fick stå vid sidan om och kände mig utanför. När hon började prata kunde hon inte säga Gunilla, utan det blev Gilla och det namnet har jag behållit i fortsättningen.
Så hittade jag ett foto när jag just hade tagit realen. Fotot satt i en rund ram och så det ser lite underligt ut.
Sista fotot är när jag var nybliven Mamma och var till fotografen för första gången med min äldste son, som ska fylla 60 år nästa år.

Så kan det gå, när inte haspen är på och man blir nostalgisk.

Dagens Citat: 
Att gifta sig med en man 
bara för att han ser bra ut 
är som att köpa en ost 
utan att ha provsmakat den. 
Brigitte Bardot.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

Yvonne sa...

Godmorgon Gilla!Tack för din nostalgitripp.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Nett sa...

Härligt att bli nostalgisk och det med rätta, att minnas tillbaka om sitt liv och det man har varit med om. Kram

Browneyedgirl sa...

Härligt att titta på gamla kort och tänka tillbaka =) Behöver man ibland. Jättefina kort tycker jag!
Ha det fint! Kram

Carina Sjölund sa...

Så roligt att få titta på gamla kort. Jag tycker du var söt i ditt raka hår :)
Ha en fin dag i solen!
Kramen vännen♥

ansepanse sa...

åh vilka härliga bilder, visst blir man nostalgisk av att titta på sådant som var för längesedan
Birgitte Bardot är klok hon också :)
Sv: tack, jag ska ta och testa med pannkakor gjorda på vatten, det kommer säkert att gå bra
kramar

Yvonne sa...

Bra att ni fortfarande har kontakt du och din skolkamrat.. Du var söt på fotot! Kram!

Siita sa...

Trevligt med nostalgi ibland. Har kort här oxå men dom är fastlimmade i album. Kram

Yvonne sa...

Men du...man behöver inte ha lockigt hår för att vara söt.Jag tycker att du är en stilig vacker kvinna. Kram!

Yvonne sa...

Men du.. det är fortfarande så att det vackra inte alltid är lockigt.Och förrästen så sitter det vackra innom personen.Kram!

Nett sa...

Ja inte blev det mycket ljus här hemma heller, men jag har fått gjort så mycket annat hemma istället. Får se om vädret kan bli bättre imorgon. Kram

Ninja sa...

Jättefint kort på dig och sonen, du ser ung, söt och lycklig ut. Förstår att du blir nostalgisk för var tid har sin skönhet....
Svar: Om du går in på mallar så kommer det upp flera mallförslag, typ enkel, eterisk m.fl.
Längst ner på sidan kan man återgå till de gamla bloggermallarna, men jag tycker du ska använda några av de nya som utgångspunkt för då år du tillgång till flera bra funktioner....

Margit sa...

Vilka underbara "gamla" bilder!! Så roligt at få se dem och att du delar dem med oss!!!
Så du blev nästan lite mobbad!!!
Roligt att se tillbaka, på "barnkorten" och minnas...
Kram Gilla!!!!Kul att du berätar varför du sedan kallas/"heter" GILLA!!!

Yvonne sa...

Det är väl härligt att bolla med snällheter ,det kastas så mycket skit i samhället Nattikram!