onsdag 10 oktober 2012

Får du skrämselhicka????


Idag kanske jag skrämmer vettet ur dig. Det blir en massa foton av mig i olika åldrar.

 Jag hade tvättstugan idag och medan, jag bytte maskin och hängde tvätten, så letade jag reda på en låda i lägenheten, där jag visste att jag hade en mängd foton. Sen satte jag igång att scanna en hel del. Resultatet visar sig nu i några bilder av mig själv i olika åldrar. Här kommer de.
Den här kartan gitte jag inte sära på. Bilderna är på mig, när jag kanske var lite över året. Tror jag. Man kan alltså beskära bilderna, men det hade tagit lite för lång tid att sära på alla. Jag har en karta till och jag tror att det är jag själv som har varit för hårdhänt med dem, när jag var liten.
 Så har jag en bild på mina kusiner. Dockvagnen fick jag ärva efter Git, som hon hette. Han hette Stig. När jag hade vagnen ute och lekte med den, så var det nån elaking, som tog sönder den. Men min Mamma använde korgen till sina handarbeten, numera har min syster den till samma ändamål.



Här ovanför var jag i tonåren.

 Det sista fotot här visar en av mina specialiteter, när jag hade min butik. Jag sydde nämligen kepsar i parti och minut. Skjortan jag har på mig är från Marco Polo, som var en av mina leverantörer vid den tiden.




I den senaste bilden hade jag permanentat hår, som stod som en kvast kring ansiktet. 
Så hittade jag en teckning, som min dotterdotter gjorde en gång i tiden. Den är förtjusande tycker jag.

Nu har jag skrämts färdigt. Men nu kan du se min utveckling genom en massa år. 

Dagens Citat: 
Man må säga vad man vill 
om ett syndigt leverne 
men det är allmänbildande. 
Hjalmar Bergman.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Maria sa...

De var väl inget att skrämmas med du var å är söt fast lite mognare
idag.På det sista kortet där kan man se att det är du.
Det är roligt att samla på de små teckningarna man får och har fått.
Jag har massor sparat som mina pojkar gjorde när dom var små.
Sydde du kepsar som du sålde i din butik?
Ha en skön dag/kramen

Aurora sa...

Det såg ur som om du blev yngre och yngre. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Jag fick ingen skrämselhicka!! Trevligt att se hur du såg ut förr. Hoppas att du har sovit gott! ha en bra dag! Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Jag tycker om att titta på gamla kort. Hoppas du visar flera med tiden. Kramar

attis sa...

Inte skräms du. Så roligt att få se. Du är så fin så. Kepsar sydde jag i massor i en period. Ha en toppendag.
Kramen

ansepanse sa...

ah vad roligt att få se dig från ettårsåldern och uppåt, vad fin du är vännen
kramar och en fin dag till dig

Nett sa...

Vilka fina bilder på dig genom åren, jag gillar verkligen din keps där som du sydde, de är bara så fina. Själv vet jag inte om jag passar i det direkt men du gör det. Kram

ansepanse sa...

Sv: jo, det är både roligt och nyttigt, jag menar nyttig hjärngymnastik, att lösa klurigheter
kramar