lördag 13 oktober 2012

Lyckönskan till fina priser.


                    
Som du nog har märkt, så brukar jag nämna Helsingborgs Dagblad (eller HD) från och till. Det är vårt husorgan och vi har prenumererat i en himla massa år. Så därför kan man väl vara lite mallig att de har vunnit priser för Årets Dags-tidning och Årets Redaktion. Du kan läsa om det HÄR, vad chef-redaktören skriver om utmär-kelserna. 
Idag kunde man också läsa om att en taxichaufför lurade fulla kunder med att ta deras kreditkort. GT. Det stod även om det i HD i dagens papperstidning. 
Jag har kikat runt i olika tidningar idag och hittade detta på Aftonbladets nättidning. Det är rörande att se att man vill hjälpa den stackars hunden, som i sin tur räddade två flickor vid en motorcykelolycka i Filippinerna. 
          
Så fann jag ett citat, som skulle ha platsat i gårdagens blogg. Det blev inget citat alls då.

Dagens Citat: 
Politik är något, 
som är alldeles för allvarligt 
för att överlåtas till politiker. 
Charles de Gaulle.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

20 kommentarer:

Yvonne sa...

Vilken duktig hund.Hoppas att de kan fixa till hennes nos.Natti vännen och sov så gott!! nattikram!

Tommy sa...

Tittar in och önskar en trevlig lördags kväll, eller natt :)

Maria sa...

Oj jisses vilken skada hunden hade fått, undrar om de går att fixa till
men en hjälte är den ju.
Citatet de var bra så slående.
Ha en fin söndag/kramen

Siita sa...

God morgon. Bra citat du hittade. I dag får jag min spis. Ha det gott. Kram

Aurora sa...

Morn. Vi har även vi en Lokaltidning som det prenumererats på i åratal. Men idag får vi vara utan. Kram

Nett sa...

Bra citat :) Här premunerar jag inte på tidningen sedan flera år tillbaka. Jag läser den på nätet när jag är ledig och på jobbet läser jag den tidigt. Kram

ansepanse sa...

roligt att just er tidning är så bra, jag vågade inte ens titta på bilden med hunden, en enda liten titt och sedan skyndade jag neråt, dagens citat hade platsat igår :)
Sv: visst fotar man mycket mer nu när man har digitalkamera, tänk förr
kramar

Tommy sa...

Sv: Tack , det hoppas jag med!

Jag är här inne och tittar varje dag, har bara varit dålig på att kommentera .. men igår kände jag att det var på tiden att jag lämnade en kommentar.

Ja parkeringsböter är skit, men sånt man får ta..

Jag har med kommit från det där med att festa , jag har inte varit ute på krogen på snart 7 månader och känner att jag sitter hellre hemma med ett glas vin, pratar lite skit och sen går och lägger mig.. Betydligt mycket trevligare!

Kram

Yvonne sa...

Gomiddag! Nu har vi ätit och regnet det öser ner och det ÅSKAR!! Ha en bra dag! Kram!

Tommy sa...

Sv: Tack!

Blomstergruppen har jag dock inte gjort själv, utan fick den av en kär vän i går :)

Jag är skeptisk mot blodprovet om jag är känslig mot vete och ännu mer skeptisk blev jag då läkaren säger att blodprovet är inte 100 % säkert, så jag får testa mig fram och se hur det fungerar..

ansepanse sa...

Sv: vi kom just in från en regnig promenad på asfaltsvägar, bättre det än i en skog med leriga stigar, alla hade regnkläder på, även vovvarna
kramar

ansepanse sa...

Sv: jo, vi ändrade underlag :) och det tyckte särskilt Nemo om, och nej, ingen tapetsering har vi hunnit med, men å andra sidan är det ingen brådska alls
kramar

Tommy sa...

Sv: Absolut, jag ger mig verkligen inte :)

Ha en fortsatt fin söndag!

Kram

Nett sa...

Javisst går det bra att läsa den på nätet, fast jag kan ju villigt erkänna att jag saknar tidningsformen vissa dagar här hemma med kaffet. Kram

Yvonne :-) sa...

Det kom ett par rejäla knallar. Ha en bra kväll! Kram!

Yvonne sa...

Den åskan som var här knallade på rätt bra ,det var så att rutorna skallrade. Men som tur var så höll det inte på så länge.. Kram!

ansepanse sa...

Sv: åhjo :) till jul ska allt tapetseringen vara klar :) vi fick allt rivet lite nu mot kvällen, det behöver spacklas lite och slipas lite, sedan kommer de nya tapeterna upp :)
kramar

ansepanse sa...

Sv: jaså :D det var bara ett skämt :)
en fin kväll till dig
kramar

Ninja sa...

Ha, ha det var ett bra citat...

Yvonne :-) sa...

Oskar är jag inte rädd för,men Åskan den är jag livrädd för. nattikram!