torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag.


Det har varit en trist dag idag. Det har regnat mest hela dagen. Vi hade tänkt oss att gå ut en promenad i våra trakter, för att få lite motion. Men just när vi kom utanför ytterdörren började det regna igen, trots att det hade lättat upp bland molnen tidigare. Så nån promenad blev det inte, mer än att vi gick till vårat Hemköp och handlade lite mat.
         
Däribland blev det nybakade, helt varma kanelsnäckor, för det är ju kanelbullens dag idag. Vi köpte ett paket djupfrysta också för bara 20 kronor. De kommer att bli bra om vi får ett oväntat besök.
     
Men hos oss serveras då Zoégas kaffe. Det tillverkas ju i Helsingborg och inte långt ifrån, där vi bor. Vi kan dofta, när de rostar kaffet ibland, när vinden ligger på. Från vårt rum kan vi också se deras klocka, som går runt, runt hela dygnet om. 

Jag är absolut inte sponsrad varken från Hemköp eller Zoégas.
          
Sen vi hade handlat, så gick vi hem med varorna och det blev ingen mer utgång, förrän jag var ute och promenerade med Baloo på kvällen. Men då duggregnade det lite bara. 

Till kaffet på eftermiddagen blev det varsin kanelsnäcka, som man säger här i Skåne. Vi dricker Cappuccino till som du ser.
TVn bjöd inte på mycket ikväll tyckte jag. Det blev tävlingen om bästa bagerskan/bagaren. Jag tycker det programmet är bättre än elitkockarnas. Det är väl ingen höjdare att se när man står och gör potatismos, som de skulle göra idag. 

Så det skippade jag och gjorde överföringar till min externa hårddisk istället. Det tog lång tid, för jag har samlat på mig en massa foton under årens lopp.

Dagens Citat: 
Det bästa sättet att få ett arbete 
att verka svårt är 
att skjuta upp det. 
Winston Churchill.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

18 kommentarer:

Sand mellan tårna sa...

Blev inga kanelbullar för mig igår men har tänkt att jag ska baka det en dag nu snart.
Sv: Jo han BB är lite bråkig med flera i klassen. Alex är bra på det sättet för han tar inte åt sig och han tar inte skit från någon. Han är trygg i sig själv så han klarar detta men lika bra att ta tag i saker direkt innan det kanske blir värre.
God morgon!

attis sa...

Nybakade kanelbullar luktar så vansinnigt gott. Det blev inget bak . Hade glömt morötterna så det får bli idag istället. Regn och rusk var det hela dagen här. Tror att tom lilla Skoja tyckte det var trist. Ha en skön fredag.
Kramen

Siita sa...

God morgon. Blev inga kanelbullar igår, skulle få det på juntan. Men Thea ville hem före till morfar o sova. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Här dricks det också Zoegas. Jag tittade på 7an igår Den kan man ju se gratis på fram till dec ......Jooo jag har tagit död på orkideer och en hel del andra blommor också!
Men jag håller mej till blommor! :-D Ha en bra dag! Morgonkram!

Tommy sa...

Tryckte i mig ett par kanelbullar jag med i går :)

Siita sa...

Hej. Sv. Hon sov till 06.15 idag. Solen sken i morse, men nu är det disigt. Kram

Nett sa...

Gott!! Även vi fick kanelbullar igår, och skrev lite om det nu och jag är inte sponsrad heller, kanske skulle kolla med kaffeföretag vad de kan tänka sig att ge mig för skrivet reklam, kanske kaffe gratis för ett år ;) *önsketänkande* Kram

Yvonne sa...

Man blir så frusterad när de flyttar omkrong alla varorna.Jag handlar inte mer för att de flyttar varorna.ja det är bra att jag håller mej till blommor :-D! Ha en bra dag! kram!

Yvonne sa...

Jag hittade inte dt jag skulle ha så jag körde hem.Det blir den vanliga affären idag! Kram!

ansepanse sa...

vi hade också lite regn igår men mot kvällningen fick vi en stund med sol och då tog vi vår promenad :)
vi tittade också på Kockarna en gång men det är som du säger, de tävlar ju inte i sådan matlagning, som du säger, göra potatismos, hur spännande är det, nej, vi tittade på Mitt i naturen, det programmet har jag alltid tyckt om :) jag tycker om djur och natur
Winston Churchill har prickat exakt :)
Sv: jaså är det käften som förlängs :D jag har alltid trott att det är livet :D
kramar

attis sa...

Jag skrev att jag inte skulle baka kanelbullar men dock en morotskaka. Den blev supergod.
Kramen

attis sa...

Det var igår jag skrev om bakningen :) Idag berättade jag att det inte blev nåt bak igår pga av morötterna. Så tokigt det kan bli.
Kramelikram.

Nett sa...

Hoppas att du har haft en fin dag, här blev det en bulle idag med, men snart är det jobb hela helgen. Kram

Ninja sa...

På jobbet blev jag upplyst om kanelbullens dag men det var ingen som orkade baka några.....

Yvonne sa...

Dom egna affärerna hemmavid är bäst iaf ibland. Kram!

Yvonne sa...

Så bra att vi är helt överens . Nu ska jag snart tippa ner i bingen så... god natt och sov så gott. Nattakram!

Mita sa...

Vi åt kanelbullar i går, jag hade ju faktiskt bakat i veckan. Supergott med hembakta bullar, man borde baka oftare..*
Kram vännen**

Maria sa...

Jag har också mumsat på köpta kanelbullar men dom var goda.
Här har de varit en fin dag och nu är det alldeles stjärnklart så jag hoppas på fint imorgon också.
Ha en finfin helg/kramizar