tisdag 12 november 2013

ÄNGELHOLM OCH BYTE AV DÄCK.

Så var det dags även för oss att byta till vinterdäck. Inte för att vi har vinter än, men man måste ju vara förberedd. Vi brukar åka till Ängelholm, för där har vi vår verkstad för bilen. Det gick snabbt och kvickt, så vi åkte in till stan och Brännborns Stormarknad. 

Det första vi gjorde var att beställa varsin kebabtallrik i kiosken inne på centret. Kebaben var jättegod och vi blev mätta och belåtna. Vi gick upp till Brännborns kläder på andra våningen och kikade runt. De har faktiskt en hel del fina kläder både för damer och för herrar. Men vi sparade oss. 
Nere på bottenvåningen igen, så köpte jag en rosafärgad orkidé med tre stänglar och en mängd knoppar förutom de utslagna blommorna. Den kostade ju bara 59 kronor. Så jag var ju tvungen att köpa den, trots att vi har många orkidéer här hemma. Bilden visar inte hur starkt rosa den är. Det beror väl på blixten.

På vägen hem stannade vi vid en stor loppmarknad och där köpte jag en hög med pocketböcker, som bara kostade en tia styck. Jag behövde mer att läsa, för jag har inte något oläst hemma.

Nu finns det lite att läsa i alla fall. Tack och lov.

I kväll har vi tittat på Mattävlingen Det stora matslaget med Siw Malmqvist och Sofia Rågenklint som lagledare. Programmet började med att Siw satt och pratade på vårt stamlokus i Landskrona: Gyllene Koppen. Det var ju sommar när programmet spelades in, så hon kunde sitta utomhus. Programmet repriseras på ettan flera gånger, om du vill se hur det ser ut där.
Så här såg det ut i en annan vinkel, när vi var där i somras. Det var kul att Landskroniterna vann i matlagningstävlingen tyckte vi som varande skåningar.

Dagens Citat från Facebook:

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Veiken sa...

Vi har också satt vinterskor på bilen. Vi har dessutom slutat att köpa böcker. Dom tar så stor plats. Vi laddar i stället ner böcker från biblioteket, gratis, och läser i vår iPad!Toppen tycker vi!Kram

yvonne sa...

Godmorgon! Fin orkide du köpte! Vi har fostrat våra söner bra du och jag ;-D Ha en bra dag! Kram!

wiper sa...

Nu blev vi påminda om att det är däckbyte som gäller. Det var verkligen billigt för en orchidee och fin var den.

Vad mysigt det ser ut på Gyllene Koppen. Vad nostalgisk jag blir när jag tänker på Ängelholm där min pappas brors familj bodde. Vi var där en del somrar. Nu är båda borta men deras son min kusin bor nu i Helsingborg. Vi var för några år sedan några gånger

Bra citat

Ha en skön onsdag
kramar

Ama de casa sa...

Perfekt att hitta så bra böcker på loppis till en billig penning :-)

Nett sa...

Vi har vinterdäck på bilen nu med, och det var välbehövligt kan jag säga. För nu känner man att det börjar att frysa på vägarna. Kram

ansepanse sa...

mm, det är bättre att vara på den säkra sidan och ha vinterdäcken på när halkan slår till
det var billigt för en orkidé, fin är det också
och ett gäng bra böcker fick du tag i för ett väldigt billigt pris :) alltid roligt
kramar

Anonym sa...

Oki,då tassar jag in till dig och säger Grattis Siw och Skåne till segern i Matslaget..Haé Kram.

Anonym sa...

Hej du,,Jag höll inte på något av lagen,,Min by Vann förra veckan..Avaträsk med Kajsa Bergqvist som lagledare,,Så jag är helnöjd..Haé Kram.

yvonne sa...

Klart att du och jag har de bästa killarna.Mina är duktiga på att snickra .Billigt för en trestänglad orkide! .. Kram!

yvonne sa...

Våra pågar är inte bra på datorer ,de klarar sig jälpligt.. Kram!