fredag 29 november 2013

SENT OMSIDER. KLOCKAN ÄR MYCKET.

Dagen börjades med att jag städade och provade snabeldraken för första gången. Det är kanske lite elakt att säga så om vår nya söta dammsugare. Se på bilden och avgör.
Den var lätt att hantera mot det gamla tunga eländet. Söt är den också. Jag fick dammsuga i två omgångar ändå. För ryggen ville inte efter ett tag, så jag fick sätta mej och vila den.

Det blev framför datorn. Jag är ju med på Facebook och jag har nyligen gått med i ett par grupper. En heter On line Stickkafé och den andra heter Virka mera. Eftersom jag är en sån person, som gärna handarbetar, så blev jag glad för båda grupperna. Himmel så många tips man får och inspirationen flödar. Jag blev helt enkelt beroende med en gång.
Jag vann ett paket garn i en tävling för ett år sen. Då stickade jag den här mössan och halsduken. Det blev i ett alldeles eget komponerat mönster. Jag lade upp den bilden i On line Stickkafé och himmel så många glada kommentarer jag fick för det. Kul.
Resten av tiden gick åt att virka mina mormorsrutor. Jag har sytt ihop en hel del, men kommer inte på, hur det ska bli i ryggen på min Poncho. Jag har rutor till hela ponchon färdiga, men jag får inte ihop det ordentligt, så det ser likadant ut i bak, som i fram.

Vi har ju tittat på Idol i kväll också förstås. (Jag kan handarbeta under tiden.) Det var ju jättesvårt att avgöra vem man ville ha kvar till finalen. Vi höll båda på Kevin och trodde faktiskt att Erik skulle röstas ut. Det blev så. Kevin och Elin gick vidare till finalen på Globen, precis som vi hade tippat. 

Men som vanligt i Idol, så kommer säkert Erik att bli en populär artist efter en här tävlingen  Se vad Aftonbladet skriver HÄR. Så nu är det bara en vecka kvar med Idol som fredagsfavoritprogram på TVn. Men som tur är så går ju Ettans program i repris.

Dagens Citat från Facebook.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit. Det handlar om vackra kyrkor på Cypern.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Du är riktigt kreativ du Gilla! Bra ordspråk...alla människors lika värde, bygger på respekt för varann! Kramiz

ansepanse sa...

bra att nya dammsugaren är till belåtenhet :)
jag vet ju att du tycker om att sticka och virka :) och fint blir det
Erik och Elin skulle varit i final, nu tänker jag inte ens titta på finalen
kramar

Ama de casa sa...

Vad duktig du är på att handarbeta! Jättefina grejer :-)

ansepanse sa...

Sv: jo, jag tror att det kommer att gå bra för Erik ändå, men jag hade gärna velat se honom i finalen
jodå, Nemo och Sluggo är kompisar ändå :) Nemo busar ju bara lite med Sluggo när han tacklas, han gör ju inte det av illvilja liksom
kramar

Nett sa...

Bra grupper det där, jag är med i dem med. Finns även Mönsterarkivet :) Kram

ansepanse sa...

Sv: jag vet inte vad jag mer egentligen ska tycka och säga om Idol, jag vet bara att Erik har rosats genom hela Idol-resan av juryn och att även Laila tyckte han var super-duper bra igår
kramar

Ma sa...

Jättebra ordspråk. Facebook är ett lustigt media. Man hittar lätt folk med liknande intressen som man har själv samt även hittar gamla bekanta där...

Veiken sa...

Det finns så många bra grupper på FB. Det gäller bara att hitta dom som man är intresserad av! Kramar