måndag 18 november 2013

I GLADA VÄNNERS LAG.

Vår väninna på Råå, Kristina, vet att vi behöver en ny dammsugare. Så Sibbe ringde till henne i förmiddags och sa, att vi skulle åt deras håll och ta med oss franskbrödsbullar och hälsa på. Vi var SÅ välkomna sa hon, för även hon tyckte att det var längesen vi träffades. Sist var ju när vi var på Kos i september. 

De känner båda igen Maria och det är Sibbe hon skojar med förstås. Hon har en Gyros Pitta restaurang, där vi brukar äta i Kos stad.
Sibbe hämtade bilen i garaget och handlade ett stort pain riche på vägen, för det fanns inte några franskbröd, som såg goda ut. Så köpte han leverpastej också, som vi tog med. Det blev pussar och kramar ordentligt. Och hennes Lasse hade redan dukat fint och plockat fram flera sorters pålägg när vi kom dit. 
Vi drack kaffe och åt mackor, som var jättegoda och tiden bara flög förbi. Så mycket som vi har att prata om tillsammans gör att klockan går väldigt fort. När vi hade ätit mackorna, så dukade han fram en nybakad äppelkaka, som han serverade med vaniljsås till. Suveränt gott. Som sagt klockan blev mycket och Sibbe är inte förtjust att köra bil i mörkret, så vi sade slutligen adjö och körde iväg till en butik, som har det mesta inom elektronik. 
Vi kikade på en nyhemkommen damm-sugare, men som vanligt blev det inte nåt förhastat köp. Det får vänta till en annan dag. Men Sibbe vet hur tung vår gamla dammsugare är, så han menar att vi behöver en lättare. Det har ju alltid varit jag, som har haft hand om städningen och det innebär ju en dans med snabeldraken. Men så bröt jag ju mitt ena finger, så han har hjälpt till med den biten sen dess. Därför vet han att det kan vara ett tungt jobb.

Kvällen har jag ägnat åt TVn och min virkning, som verkligen går framåt.

Dagens Citat. 
Två ting är oändliga: 
universum och mänsklig dumhet, 
och jag är inte säker ifråga om universum. 
Albert Einstein.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 ♥ ♥ ♥


8 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Jag blir glad när jag tar upp din blogg med rododendron - min älsklingsblomma. Har du fotat dem på Sofiero.
Härligt att träffa goda vänner goda vänner.
Angående dammsugare så har vi köpt en ny och den rullar så fint över golv och mattor. Jag har besvär med axlarna och dammsugaren är inte så mycket använd av mig men när jag
någon gång tar fram den så är det inte så tungt.
Vi här uppe i Mälardalen har riktig Skånehöst. Det är riktigt varmt och rosorna blommar än i trädgårdarna.
Skönt - tids nog kommer kyla och snö.
Ha det bra.
Kram Viola

Fenixmonas sa...

Visst är det fint att träffa sina vänner! Det sätter krydda på livet! Vi hinner aldrig med något socialt liv numera...äter, sover o jobbar. kramiz

Ama de casa sa...

Det är helt rätt att markandsundersöka ordentligt. Själv tycker jag (som ju inte dammsuger) att det är viktigt att den inte lever om för mycket :-)

Carina Sjölund sa...

Visst är det underbart med goda vänner♥ Men jag tycker att man inte har tid med så mycket annat än att jobba å renovera :)
Kramen rara du♥

Bibbi sa...

Hahahaha….. Du är för härlig!!!!! Tack för ett hjärtligt skratt åt din kommentar <3

Visst är de vackra de grekiska kyrkorna. Allra helst de som ligger i små byar.

Låter så härligt hos er. Alltid en massa hyss på gång :)
Hoppas ditt finger blir bra snart……….

Kramizar - Bibbi

Jenfan75 sa...

vad kul att du tittade in :)
Jo jag har rätt så stor övervikt.. Och det skyller jag på lassarettsvistelserna när dottern opererades. För då blev det mestadels snabbmat.. Men jag har inte orkat fixa med det förräns nu..

Veiken sa...

Goda vänner, god mat och många skratt är härligt! Det är en av livets bästa kryddor! Kram

Ma sa...

Det är alltid kul att träffa gamla vänner och då går tiden alldeles för snabbt. Ni verkar ha haft kul...