söndag 3 november 2013

FOTOTRISS DEL 237. TEMA BILDKOMPOSITION - LEDANDE LINJER.

Den här veckans 
ska handla om ledande linjer. Jag har en känsla av att jag har tre bilder, som kan visa det.
Det här fotot är taget från vår balkong och alla strecken och linjerna i gatan är åtminstone vägledande!
Den här allén ligger i Puerto de la Cruz på Tenerife. Man kallar den för Palmallén. Den leder från havet upp mot högre höjder i stan.
Så leder den här bryggan i stället ut mot vattnet vid Larödbaden utanför Helsingborg. Den är i alla fall inte vilseledande.

Vill du se vad andra har visat för något i triss, så kan du läsa HÄR


Dagens Citat:
 Arbete är nog bra, 
men det tar bort så förbaskat mycket tid.
Strix.

♥♥♥
Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

Veiken sa...

Finfina bilder blir en fin triss!
Palmallén är så läcker! Kram

Siita sa...

God morgon. Bra ledande linjer. Fast mittenbilden är härligast. Kram

Anonym sa...

Mors..Klart att kartan ligger i bilen,,det är ju där som den passar bäst..Visst ser man att din triss har ledande linjer..Haé Kram.

Nett sa...

Fina ledande linjer du visar upp, gillar bilden på bryggan. :) Kram

Fenixmonas sa...

Fin tolkning av ledande linjer...Vackra bilder! Kramiz

Beppan sa...

Helt klart ledande linjer i dina bilder! Den där allén på Teneriffa skulle jag gärna vandra i just nu....

ansepanse sa...

en vacker triss :)
här skiner solen idag :) och det är + 7.9 grader
kramar

Ama de casa sa...

Härlig triss!
:-)

sv: Jag vände på låten, för i september var det för varmt, men november har varit ljuv :-)

Frufilosofi sa...

Hej hej härliga bilder =) Jag glömmer alltid kameran hemma och då ser jag ofta bra saker att ta kort på =) .

Du får ursäkta mitt inlägg lite men är det ej intressant så behöver du absolut inte läsa haha. =)

Ha en bra dag, kram

Ellis sa...

Verkligen passande bilder till din triss! =)
Kram Elenor

Jah Hollis sa...

Det var snygga ledande linjer i din triss. Fast länken hos Fototriss ledde till ett annat inlägg.

Jenfan75 sa...

Jo Tomas är dödshotad. Inte för att man vet hur allvarligt det är men det låter allvarligt..
http://norran.se/2013/11/nojekultur/thomas-di-leva-dodshotad/

Ma sa...

Dina linjer var verkligen ledande och snygga. Jag har inte hunnit med veckans triss ännu. Men får se om jag gör någon den här veckan. Måste ut och fota i så fall misstänker jag...