onsdag 6 november 2013

ARBETE NÄSTAN HELA DAN.


Som jag skrev i går, så har jag haft min arbetsplats i tvättstugan idag.  Allt är klart och tvätten gick lite fortare än vanligt. Trots att jag hade en stoor tvätt idag. Men de nya maskinerna i källaren är snabbare och jag kom igång med en gång. Nu är det bara strykningen kvar. Men det tar inte så lång tid, för jag har ju vanan sen jag hade min butik. Där strök jag vartenda plagg, innan jag hängde fram det. 


Vad kan nu detta här ovan vara? Jo jag har bestämt mej för att virka en poncho, eller en cape. Färgerna som jag har satt ihop är vitt, svart och grått. Det ser riktigt snyggt ut om jag får säga det själv. I skrivande stund, så har jag fått ihop tio stycken rutor. Vi har sett på olika program på TVn ikväll och då går det så bra med en virkning. Jag har annars den förmågan att somna om jag inte har nåt för mina fingrar. Det har under årens lopp blivit många broderier, stickningar och virkningar. 

Dagens Citat från Facebook.


Det passar ju in på mej idag, när jag har virkat med händernas hjälp.

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

Nett sa...

Härligt, det blir säkert en jättefin poncho av de rutorna :) Gillar färgerna. Kram

Ellis sa...

Skönt att det gick snabbt med tvätten! =)
Vad fina dina rutor blir, ser fram emot att se det färdiga resultatet! =)
Kram Elenor

Ama de casa sa...

Sjalen kommer att bli ursnygg!
:-)

Det var mååånga år sen jag strök. Jag försvarar mig med att skrynklorna matchar rynkorna :-D

Veiken sa...

Jag är också en "strykare! Jag gillar känslan när kläderna kommer på kroppen! :) Kramar

Veiken sa...

GLÖMDE: Det kommer att bli en suveränt fin poncho om jag känner dig rätt! Kram

Ma sa...

Jag tror Din poncho blir jättefin med de färgerna. Tvätt och strykning är ett jobb som tyvärr bara måste göras, så är det och det tar sin tid...

Siita sa...

God morgon. Den ponchon blir jättefin. Har ju en poncho i min blogg, som Kerstin ska ha när dom kommer hem från Spanien i april. Kram