onsdag 27 november 2013

DAGENS RUBRIKER.


Idag fick vi se skrämmande bilder på TVn. Det gäller angorakaninerna, som "odlas" i Kina. Man drar pälsen av dem, medan de fortfarande är levande. Detta upprepas var tredje vecka, tills de avlivas. Det är ju ett fasansfullt djurplågeri. Se vad HD skriver om detta. Vi fick se filmer både i SVT 1 och i TV 4. Fruktansvärda lidande för djuren.

 Bilden här har jag kopierat från Helsingborgs Dagblad. De i sin tur har fått den genom SCANPIX PETA Asia Pacific.

Men som väl är, så har ett flertal klädesföretag bestämt sig för att inte köpa eller sälja några angoravaror överhuvudtaget. Det är ju väl att man reagerar i alla fall. Även SVT1 har visat en film om det här. Se HÄR! Även TV4 har reagerat och visar sin film. Se HÄR.

Det är inte utan att jag kommer ihåg, vad som skrevs om när man plockade dun från levande gäss. Läs HÄR vad Djurens rätt skrev den gången. Då slutade folk att köpa dunkuddar och dunjackor. Men hur långt är minnet egentligen? Har du köpt sådana varor sen dess?
Foto: Mostphotos

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Aurora sa...

När gubben berättade att kaninerna skrek under tiden mådde jag illa, Vår kanin skrek en enda gång och det var i hennes dödsögonblick. Annars hörde vi inte ett ljud ifrån henne. Stackars kaniner.

Siita sa...

Otäckt med kaninerna. Samma med dunet då. Tur jag stickar inte i angora. Gillar ej det garnet. Kram

Ama de casa sa...

Det är helt vidrigt! Fruktansvärt!!!
HUR kan man göra så? Helt obegripligt... :-(

ansepanse sa...

jag scrollade snabbt förbi alla bilderna och texten, jo, jag har tagit till mig nyheten men tycker att den är SÅ fruktansvärd att jag får ångest av den
VÄGRA köp sådant och det som jag tycker, alla borde ta sitt ansvar, varför köper någon det där från första början
Sv: mm, jag ska leta vidare efter fler böcker av Sollerman
kramar

Carina Sjölund sa...

Helt förskräckligt, hur man kan vara så känslokall :(((
Dessa människor borde få uppleva samma sak. Jag klarar inte av att se sådant, gör så ont i hjärtat.
Kramen♥

Nett sa...

Usch, jag hoppas att det blir många som tänker till när de handlar angoragarn i fortsättningen. Kram

Ma sa...

Usch, att folk kan göra så mot dessa små djur. Att de klipper av pälsen det är nog som jag har förlikat mig med för länge sedan, men inte att de drar av den på detta plågsamma vis. Hu, vad människan är grym...

lottisen sa...

Fy vad hemskt! Jag tror inte jag har nàgot med angora och kommer definitivt att undvika det nu!

fia sa...

Inget med angora eller nå annat djur heller .
Det är ju så vidrigt hur dom gör .
Önskar dig iallfall en trevlig fredag .
kram

badtant.bloggo.nu sa...

Jag bkev så arg och ledsen då jag läste och såg detta på TV. Tur ändå att det uppdagas.
Ha nu en fin Fredag.