lördag 23 november 2013

NÄSTAN EN HEL DAG TILLSAMMANS MED MIN DOTTER, MÅG OCH DERAS TVÅ VOVVAR

Det var mycket trevligt för att jag kunde träffa min dotter och hennes "familj" idag igen. De har bott i Mölle på hotell Kullaberg i helgen och hade bestämt med en "gammal" kompis till henne, att de skulle träffas på förmiddagen. Sen blev det vår tur. Vi följdes åt ut till Väla för att ta en fika. Vovvarna fick sitta kvar i sina burar på parkeringen, men i bilen förstås. 
Det här julträdet står utanför Åhléns butik. Jag tyckte att det vore roligt om jag skulle kunna få en gruppbild vid det. Men alla opponerade sej ordentligt. Vi gick i alla fall till vårt stamställe Schillers och åt mackor och drack kaffe alla fyra, som min dotter bjöd på. Sen var det slut på det roliga, så vi åkte hem till oss. Sibbe hade bestämt att vi skulle bjuda på middag idag också. 
Nu har vi ätit middag och skulle dricka kaffe med frusen moussetårta här. Deras två söta vovvar av rasen Kooikerhunde, en holländsk ras var ju med och det är så söta och fina. Det följer ett flertal bilder på dem här. Det är den lilla Wilma som försöker sätta sej i husses knä här.
 Men Bella (Belladora) gäspade stort.
 Bella igen.
 Wilma till vänster och Bella till höger.
Husse och Bella.
 Wilma har lagt sej på golvet intill soffbordet.
Medan Bella håller sej till Husse.
Belladora igen med Husse. 

Matte slocknade ett tag i soffan, för hon var SÅ trött. Vi hade i alla fall trevligt igen. Men till slut var de tvungna att ge sej iväg, för vovvarnas skull. De behövde rastas och få lite mat. Så de körde till Mölle igen för en natt till. I morgon fyller Husse år, men då åker de hem igen till Stockholm och jag får längta efter dom igen.

PS Rasen heter Nederlandsee kooikerhondje. Har fått besked från min dotter. DS.
♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Trevligt hade ni iaf. Var o grattade mitt barnbarn som fyllde 17 år igår. Så jag täffade halva styrkan då. 2 döttrar o tre barnbarn o en måg. Dom hade sorg nu, Eves häst dog i tisdags o hennes farfar i onsdags.. Cancern är en elaking. Kram

Fenixmonas sa...

Så härligt med ännu en dag tillsammans! Vovvsen är underbart fina! Kramiz

ansepanse sa...

vilken trevlig dag ni alla hade :)
de är så söta de där vovvarna, verkligen
förstår att du kommer att längta efter dem igen, men det kanske inte kommer att dröja alltför länge till nästa gång ni ses
kramar

Veiken sa...

Så mysigt ni har haft det med nära och kära. Det kan man leva länge på! Synd att tiden går så fort! Vovvarna är ju jättesöta! Kramar

Anonym sa...

Hej du..Jo nog ser jag till så min dag blir bra,,lite kyligt bara..
Fina vovvar,,jag har aldrig hört det rasnamnet tidigare..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Vilka fina hundar! Jag är inte bekant med den rasen sen tidigare.
:-)

Ama de casa sa...

sv: Vi skippade inte tapasrundan igår. Vi gick på kvällen istället för på dan. Vi skippade den inte idag heller :-)
Nu börjar den inte om förrän på torsdag - med nya menyer :-)

Nett sa...

Vilken härlig helg du har haft och vilken fin bild det hade blivit vid trädet. Synd att de inte ville. Kram