onsdag 20 november 2013

TVÄTTSTUGAN IDAG.

Jag brukar nog gnälla lite, när jag skriver om mina tvättdagar.  Men det tänker jag försöka låta bli med idag.
Så här var dagens outfit. Jag har ju använt mej av det nya att ta en bild av mej själv, för att visa det på nätet. Just nu kommer jag inte ihåg vad det heter, men i morse när jag tog bilden visste jag. 
 Vi har under årens lopp haft andra maskiner nere i tvättstugan. De har blivit dåliga till slut, men under det senaste året har husvärden köpt in två nya tvättmaskiner och en ny tvättumlare. Så det gick snabbt idag, med bara fyra maskiner. En hel del gick att torktumla också. Så jag blev färdig tidigt.
 Vårt hus byggdes 1939, så det är ju gammalt. Men det finns ett stort torkrum också. Bara hälften syns här i bild. Det behöver snyggas till, för putsen har släppt på väggarna. Så det ser inte så snyggt ut. Men det finns fläkt, så det torkar fort där med.
Som vanligt är  det ju alltid nåt som hyresgästerna och även husvärden blir sura över. Det gäller, att man har sagt till att det inte går att lägga sina gamla kartonger och annat i hinken, som står nedanför den här bänken. Utan man ska ta hand om sitt avfall utom dammet och luddet från torktumlaren och slänga sina andra avfall själv. 
Är det lite svårt att läsa vad det står på husvärdens papper, så klicka bara på bilderna, så blir de större. Det verkar nästan som om det är många hyresgäster som är icke läs- och skrivkunniga, eftersom de här skyltarna ändå inte hjälper. 

Dagens Citat från Facebook.

♥♥♥


Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!
 ♥ ♥ ♥


11 kommentarer:

Veiken sa...

Jag vet inte heller vad den sorts fotografering heter. Alla unga gör ju det. Din bild blev kanon! Jag begriper inte varför det blir så mycket tvätt hela tiden, men det är smällar man får ta!

Veiken sa...

Jag tror att jag glömde kramen, så här får du en! :)

Fenixmonas sa...

Jojo, det har vi konstaterat här för länge sen, att det är många som förefaller att inte ha läsförmåga! Vi hade samma problem med kartonger så det löstes med en stor säck så folk nu i stället får kasta allt där! Kramiz

Ama de casa sa...

Snygg egobild där :-)

Jag har bara behövt "slåss" i tvättstuga under dom två år jag pluggade i Norrköping. Då var det bara tre lägenheter i huset, så det var inte så farligt :-)

Sen dess har jag haft egen tvättmaskin, tack och lov :-)

ansepanse sa...

jag är säker på att många helt enkelt struntar i att läsa, så är det
vilken fin dagens outfit :)
kramar

Anonym sa...

Hej du,,Ja skoja du,det lättar alltid upp,,det finns något som undomarna kallar för "Selfy" kan det heta så när man tar en bild på sig själv,,är lite osäker,men har hört ordet i bildsammanhang..Haé Kram.

Anonym sa...

Läste just igår om att ta kort på sej själv. Kallas för "selfie".
- Varsågod!-

Ruth i Virginia

ansepanse sa...

Sv: som tur är har den snö vi fick regnat bort nu, jag vill ju helst ingen snö ha alls
önskar dig en fin kväll
kramar

Ma sa...

Snygg bild av Dig. Även jag tycker att det verkar som om läskunnigheten i detta land är rätt dålig. Det framkommer titt som tätt..

Bli en stjärna på att tänka! sa...

Skönt att tvättningen gick fort!

Du klär i rött.

Njut din kväll!

You Rock!!!

Siita sa...

God fm. Fin bild på dej. Tråkigt när folk struntar i att läsa, hade samma bekymmer när jag bodde i stan. Kram