lördag 9 november 2013

REGN OCH RUSK UTE.


Det har inte varit mycket utomhusvistelse idag. Snabb städning i förmiddags. Sen har jag suttit med mitt virkeri. Datorn säger att ordet inte finns. Det har röda linjer under. Virkeri alltså. Jag har kommit rätt långt. Men det svarta garnet räcker inte så länge till, att jag bara börjat med den inre rutan. Ska skaffa mera garn så fort som möjligt. 

När jag tittar på TVn, så virkar jag samtidigt. Då blir jag inte så trött i ögonen, så jag somnar. I kväll var det förstås först Postkodlotteriet. Jag gillar ju verkligen frågesporter. 

Sen var det Så mycket bättre med Ken Ring som huvudperson i kväll. Jag har inte hört talas om honom innan den här serien började. Men en sån kille. Man både skrattade och grät med honom, när han berättade om sin uppväxt och ungdom. Det är ju väl att han har kommit på fötter. 
      

Bilden här har jag lånat på Internet.

Han blev ju av med sin Mamma, som dog i cancer, när han bara var 13 år. Hon ville begravas i sitt hemland Kenya och barnen fick åka dit för begravningen. Men när han ville komma hem till Sverige igen, fick han inte det för myndigheterna. Då väcktes hans hat mot överheten och han var inte Guds bästa barn på många år. Han började skriva låtar och slog igenom 1999 med låten "Mamma", som var självbiografisk.

Vill du se något om honom, kan du klicka HÄR. Jag blev djupt berörd av hans öde och hur de andra medverkande sjöng hans låtar.

Aftonbladet skrev en artikel om honom, som du kan läsa HÄR. Om du inte har sett programmet, kan du läsa ingående om det.

Dagens Citat: 
Den som ber blygt, 
ber om ett nej.
Seneca den yngre.

♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

5 kommentarer:

ansepanse sa...

du är duktig med ditt virkeri :) och vackert blir det
jag tittar inte på det programmet
Sv: jo, det är helt sant, den soffan är jag helt hundra på att inte någon ville ha, gammal, sliten och nersutten
vi forslar andra saker vi inte längre vill ha till second hand, det har vi gjort i många år
kramen

wiper sa...

Vad duktig du är på att virka och jag gillar färkombinationen och det grova. Jag följer också Så mycket bättre och man får en inblick i deras liv. Jag visste vem han var men inte att han hade så många bottnar så nu har jag börjat lyssna till texterna.

Ja du blyghet är inte bara av godo.

Hoppas du och mannen har en fin fars dag
kramar

Veiken sa...

Jag har läst så mycket skit om honom och hur han har burit sig åt! FY, så gör man inte även om man har haft det riktigt svårt! Kram på dig!

Nett sa...

Virkeri, blir rött här med ;) Har inte hört någon om den mannen, såg inte programmet heller. Hoppas att du har haft en bra helg. Kram

Polargrevinnan sa...

Jag såg också programmet och blev fängslad av hans berättelse. Vad jag förstått har han inte varit Guds bästa barn och det var bra att få höra hans version av vissa händelser. Vi dömer ofta så lätt utan att veta bakgrunden.
Ibland har jag tanken att jag skulle försöka virka. Jag har aldrig gjort det. Handarbete har inte varit min grej. Jag har två systrar som är jätteduktiga, mina försök går inte att jämföra. Så jag tappade lusten. Däremot gillade jag att måla porslin. Nu vill inte mina händer hålla ordentligt i penseln.
Ha det bra.
Kram Viola