onsdag 13 november 2013

SÅ VACKERT VÄDER VI HAR HAFT IDAG.

På förmiddagen försökte jag städa lite, som det nu kan gå utan damm-sugaren. Vi har inte försökt ens att köpa en stång till den. Det är stången som har pajat, så att vi inte kan dra ut den till lagom längd för att ryggen inte ska ta stryk. Men det känns i alla fall bra att ha fått rymt undan och dammat en hel del. 
Vi gladde oss verkligen åt, att det var vackert väder med solsken idag. Det blev en underbar promenad i den härliga luften. Man kände verkligen att man fick mycket med frisk luft i lungorna. Det blev en bra promenad ute. Och den avslutades med att vi handlade mat tillsammans på Hemköp. Det är ju oftast Sibbe som har hand om den biten annars. 
Vi köpte bland annat grillade kycklingvingar, som de har så goda i affären. Det blev vår middag idag. Så köpte vi äppelmunkar också till kaffet. Mums!


       
Inte tog jag de här bilderna inte, utan lånade dem på nätet. Glömde alldeles att fota, för vi var så hungriga, när det var dags att äta. Klicka på alla bilderna om du vill veta varifrån jag har lånat dem.
Sen har dagen gått sin gilla gång. Det blir mer och mer efter tesen Carpe Diem, det vill säga Fånga Dagen. Vi är ju pensionärer och gör som vi vill. Det blev till exempel en middagsvila i soffan, där jag somnade gott. Vid varje paus så virkade jag förstås. Jag hade tänkt mej att fästa alla trådarna i arbetet, men har faktiskt inte nån nål, som har tillräckligt stort öga, så det blir en ny sak att inhandla så fort som möjligt.
      
Ja du förstår väl att jag lånade den här bilden också? Nu är det alltså snart dags att lägga sej igen.

Dagens Citat från Facebook.
♥♥♥

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

fia sa...

Så gott med kycklng och munkar.
Ja hösten har verkligen visat sig från sin bästa sida.
önskar dig en toppen dag.
kram.

Ama de casa sa...

Vi brukar köpa djupfrysta, kryddstarka kycklingvingar på Lidl. Dom är jättegoda och perfekta att ha till hands när man vill ha nåt lättlagat :-)

ansepanse sa...

låter som en härlig dag :) tycker jag, grillade kycklingvingar har jag aldrig ätit
kramar

Siita sa...

Idag har vi varit till Love på överraskningskalas för Gunillas katter. Gunilla fyller 60 år i morgon. Jag o Margit o Lasse var där + Anita som hat bloggen tislaya. Kram