fredag 8 november 2013

VACKERT VÄDER IDAG! LITE FRÅN KOS OCKSÅ.


Idag har det varit riktigt vackert väder. Vi har haft sol och mycket lite med moln på himlavalvet. Men inte har vi hållit oss speciellt mycket utomhus för det.

Stången till vår dammsugare har gått sönder, så det behövs en ny, eller att vi får köpa en ny dammsugare. Sibbe hade sett ett reklamavsnitt på TVn om en sladdlös dammsugare, som han blev intresserad av. Han tog ju hand om snabeldraken förra veckan och fick komma underfund med hur pass tungt jobb det är. Jag har ju den sysslan annars. Men det hade ju det goda med sig, att han nästan kan tänka sej att köpa en ny dammsugare, sladdlös eller ej.
       
Först körde vi iväg till Elektroluxbutiken. De hade faktiskt några fina sladdlösa sorter. Men man kan ju inte bestämma sej  med en gång. så vi åkte till Väla och Elgiganten. Där fanns det sladdlösa också. Men killen som hjälpte oss sa, att de mest är till för avlastning, när man inte vill ta fram den RIKTIGA dammsugaren. Så vi bestämde oss inte där heller.
      
Senare fick jag ett så kallat Wrapp av en vän, på Facebook. Det betyder att jag skulle få 50 kronor att handla för på Elgiganten. Men det var för sent, för jag hade redan handlat färgpatron till skrivaren hemma. Men tack i alla fall.

Vi var inne på stora Väla också, för vi var sugna på lunch. Det blev kaffe och varsin räkmacka på Schillers café. Det smakade jättegott. Efter det, så var vi verkligen trötta, så vi åkte hem och sov middag. Det var gott. 

Nu har just första avdelningen av Idol slutat, så vi får så småningom se vem som åker ut idag. Så jag passar på att skriva här under tiden.
Jag fick en trevlig kontakt idag med en av mina vänner på Facebook. Hon skrev meddelande till mej. Hon sökte mej som vän i höst. Och är en av dem vi träffar, när vi är nere på Kos. Vi hade en riktigt trevlig chatt ett tag. Hon heter Katerina och jobbar i kiosken till poolen på hotell Astron, där vi brukar bo annars, när vi är på Kos. Men det blev ett grannhotell i år. Vi var ändå hos henne på Astron och solade och badade vid deras pool. Bilden är tagen på kvällen från vår balkong nåt år tidigare.
Katerina hade en av sina döttrar hos sej om dagarna, när hon jobbade. Vi hade väldigt roligt en  dag, när Katerina var på väg att göra fint vid barnpoolen. Dottern var i närheten och vi låg intill. Då råkade Katerina gå ett steg bakåt, så hon trillade ner i barnpoolen. Ingen av oss kunde hålla masken, så vi skrattade SÅ. Katerina också. Det här är just den lilla barnpoolen, som hon klev ner i. Det var ju väl att hon inte skadade sej.
Det fanns några sköldpaddor i trädgården också. Katerina fordrade dem varje dag. Här har hon en liten sköldpaddsbebis i handen.
Det fanns större sköldpaddor också.
Jag tog en film också, som jag kallar för Sköldpaddor gör Sköldpaddor.

Glöm inte min Reseblogg. Klicka HÄR så kommer du dit.

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! 
♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

ansepanse sa...

så det blev inte någon dammsugare igår? har ni ändå bestämt er för en sådan där sladdlös? det finns ju annars sådana där robotdammsugare, som gör hela jobbet alldeles själva
vilka söta sköldpaddor :)
jag såg inte vem såg åkte ur Idol igår utan var inne på nätet alldeles nyss och kollade, hade nog mina aningar om att det var just Matilda som skulle ut
kramar

Anonym sa...

Hejsan,,Teodor är ju inte så vanligt,,Jag känner bara en Theodor,som egentligen stavar Theodoros,,han är Cypriot,han har ett litet hotell i Ayia Napa,,en riktigt god vän..Haé Kram.

Anonym sa...

Du har helt rätt...
Teodor eller Theodor (eng. Theodore) är ett mansnamn med grekiskt ursprung. Bildat av theos - "gud" och doron - "gåva". Namnet var mycket vanligt i början av 1900-talet, och är nu 100 år senare åter på väg upp i frekvens.

ansepanse sa...

Sv: fast jag har sett de allra senaste robotdammsugarna som är speciellt för just hörn och skrymslen, de ska komma åt överallt liksom :)
nja, vår gamla soffa var nog inte så mycket att ha för någon, ordentligt använd var den, nersutten och allt :) så nej, det var ingenting att ha för någon liksom, vovvslarna får ju vara i soffan, så.... du vet hur det kan bli då
bamsekramar

Veiken sa...

Oj, det är inte roligt att ramla ner i barnpoolen. Man kan slå sig rejält, men det verkar som att det gick bra!
Sladdlösa snabeldrakar skulle vara toppen om dom var lika bra som dom med sladd! Hoppas ni hittar något bra. Kram

Nett sa...

Kul att ni fick kontakt :) Och ni lär ju säkert träffa henne fler ggr om ni åker till Kos. Här har jag sovit efter nattjobb, 2 nätter kvar att jobba, sedan tar jag helg. Kram

Ama de casa sa...

Sköldpaddor kan vara nog så snabba. Mycket snabbare än ryktet säger :-)

Siita sa...

God morgon. Skulle behöva färg till min skrivare, men tycker det är för dyrt. Går på ca 6-700 kr. Kke inte räcker nu för det var länge sedan vi köpte. Gulliga sköldpaddor. Kram

wiper sa...

Vi hade regn denna dag men nu söndag är det regnfritt. Jag gillar sködpaddor så det var kul att se ditt roliga klipp ;)

Vad kul att du fick en sån fin vän på fb som du sen hade möjlighet att träffa. Härliga bilder du visar upp

Kramar