lördag 21 januari 2012

Baloos Matte har kommit hem.

Just det! Idag skulle ju Matte komma hem igen från sin 14-dagars semester. Det var inte nåt vidare väder när hon kom, snöblandat regn och blåsväder. Jag var ju ute med Baloo på eftermiddagen och när jag kom hem igen var jag nästan genomblöt.
En som var glad var i alla fall Baloo. Här får du se hennes ankomst för att hämta honom.
Vi bjöd på middagen, som jag lagade till häromdan. Maten smakade nästan ännu bättre, sen den hade fått ”essa” till sej.

Men så hade jag ju ett par portioner Crème Brülé kvar. Jag hade tänkt att hon skulle få av Brülén också, men glömde dom i ugnen så sockret ovanpå hade bränt ordentligt fast. Jag och Sibbe smakade på dom i alla fall och smaken var det inte nåt fel på.

Dagens Citat:
När jag hör någon sucka
”livet är hårt”,
är jag alltid frestad att säga
”jämfört med vad?”
Sydney J. Harris.
*********************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

12 kommentarer:

attis sa...

Vilken lycka att få träffa matte igen. Kan nog tro att det var gott änså.
Kramelikram

Maria sa...

Det var en glad hund som fick hem mamma igen, vad väldigt vad han pratade.
Ha en bra söndag/kramen

Lavali sa...

Lämnar lite tassavtryck i natten när jag ändå kikar in på den fina bloggen din :)

-----------------
..::Fotobloggen om vikt och träning utan dieter eller gym::..

Siita sa...

God morgon. Ja vad glad han blev när matte kom. Svänger runt med hela kroppen. Jag håller nog på att flytta åter till metrobloggen. Kramar

Sand mellan tårna sa...

Åh så glad att se matte igen. Vilken lycka även om han haft det toppen hos er.
Härligt filmklipp!
God morgon!

Fenixmonas sa...

Där var det glädje! Tänk så intensivt en hund visar sin glädje...vi människor borde också visa det lite bättre emellanåt! Baloo var lite för stor för hennes knä nu...Kramiz

Vicke sa...

vad glad han blev när matte kom, ha en fin dag nu

attis sa...

Det skulle vara intressant att få veta vad vovarna tänker :) Jag tycker nästan all mat är godare då det fått stå och gotta till sej någon dag. Ha en skön söndag.
Kramiz

Lavali sa...

sv: tack för svaret tillbaka :) kul med fler som svarar, jag var rätt hemsk på att skriva förut men märker själv hur kul de är med respons så då vill man ju ge tillbaka att man tassat förbi :)
Du har en intressant blogg, brukar kika förbi då och då


-----------------
..::Fotobloggen om vikt och träning utan dieter eller gym::..

wiper sa...

Vilket fint klipp att få se när matte kommer hem. Synd att hon haft så dåligt väder. Härlig hund.

Nu blev jag hungrig när jag läste om den goda maten och den smaskiga efterrätten.

Ha en jättefin söndag
kramar

Ninja sa...

Vilket härligt mottagande med massor av skvaller :)

Vicke sa...

inget nytt på denna front, ha en fin kväll nu